تکنولوژی

بازگشت گارمین به وضعیت عادی بعد از حمله باج افزاری

مشخص نیست آیا شرکت باج مورد نظر را به هکرها پرداخته یا خیر

از روز پنج شنبه شرکت گارمین هدف یک حمله بزرگ باج افزاری قرار گرفت تا دیشب سرویسهای مختلف این تولید کننده GPS و ساعت هوشمند از کار افتاده بود.

برای نخستین بار گارمین با انتشار توضیحی روی سایت خود حمله باج افزاری را تایید کرده و در عین حال خبر داده سرویسهای این شرکت از جمله اپلیکیشن گارمین کانکت Garmin Connect به حالت عادی برگشته است.

گارمین در صفحه نخست سایت خود صرفا به ذکر اینکه تحت حمله سایبری برخی سیستم‌های این شرکت قفل‌گذاری شده‌اند اکتفا کرده، اما کارکنان شرکت در نخستین ساعات حمله به رسانه‌ها گفته بودند که یک حمله باج افزاری دلیل این موضوع بود.

گارمین همچنین گفته است هیچ نشانه‌ای مبنی بر سرقت یا دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران از جمله اطلاعات مالی آنها وجود ندارد.

به نوشته این شرکت سیستم‌های مختلف در حال برگشت به حالت عادی هستند و برخی از سرویسهایی که همچنان فعال هستند در روزهای آینده به شکل عادی بازخواهند گشت.

کاربران  اپلیکیشن گارمین گفته‌اند که همچنان پیغام‌های خطای متعددی روی آن دریافت می‌کنند با این حال ساعتهای هوشمند و سایر سرویسهای شرکت از جمله سرویس نقشه گارمین به حالت عادی درآمده و اطلاعات فعالیت کاربران با اپلیکیشن و همچنین خود سایت همسان می‌شود.

کاربران محصولات گارمین می‌توانند از این صفحه وضعیت فعال بودن سرویسهای مختلف این شرکت را مشاهده کنند.

پیش از این گفته شده بود که  باج افزاری که این شرکت را زمین گیر کرده Wastedlocker است که یک گروه روسی پشت تولید آن هستند.

بر اساس ارزیابی‌ها قیمت درخواستی رخنه‌های انجام شده توسط WastedLocker بین ۵۰۰ هزار دلار تا ۱۰ میلیون دلار بوده است ولی مشخص نیست گارمین باج مورد درخواست را پرداخته یا خود قادر به رفع مشکلات سیستم‌هایش شده است.

هک و حمله باج افزاری به گارمین یکی از بزرگترین و مشهورترین اتفاقات در نوع خود بوده است.

برای اطلاع از جزییات این حمله اینترنتی به گارمین این مطلب را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا