ایران

برقراری تماس از پیام‌رسان‌های داخلی با نصف تعرفه اپراتورها

رییس سازمان رگولاتوری از امکان برقراری تماس صوتی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی و با نصف تعرفه تماس‌های عادی اپراتورها خبر داد.

طبق آمار عملکرد دولت دوازدهم و گزارشی که از زیرساخت منتشر شده، کاربران پیام‌رسان‌های بومی به ۲۰ میلیون رسیده‌ است. البته طبق نظرسنجی‌های صورت‌گرفته تا تیرماه سال گذشته ۴۲.۸ درصد شرکت‌کنندگان از واتس‌اپ، ۴۲.۴ درصد از تلگرام، ۲.۸ درصد از سروش، ۰.۷ درصد از بله، ۰.۶ درصد از آی‌گپ، ۰.۵ درصد  از گپ، ۰.۲ درصد از بیسفون و ۰.۱ درصد از ساینا استفاده می‌کردند که مجموع استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را حتی کمتر از ۱۰ درصد نشان می‌دهد.

امکان پرداخت از طریق پیام‌رسان‌های بومی از مواردی است که نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد می‌کند. اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی برای پیام‌رسان‌های بومی هم می‌تواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند.

حسین فلاح جوشقانی -معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش در توییتر نوشت: با توجه به مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی و رسیدن برخی پیام‌رسان‌ها به پنج میلیون نصب، برقراری امکان تماس صوتی (call out) با اپراتورهای تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است.

فلاح جوشقانی امروز نیز اعلام کرد: کمیسیون تنظیم مقررات، دستورالعمل نحوه اتصال متقابل اپراتورها با پیام‌رسان‌ها را تصویب کرد. بر این اساس اپراتورها موظفند خدمات لازم برای برقراری امکان Call out در پیام‌رسان‌ها را برای آنها فراهم آورند. تعرفه این تماس‌ها نصف تماس عادی خواهد بود.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا