بیل گیتسمایکروسافتویروس کرونا

واکنش بیل گیتس به شایعات علیه وی در خصوص سوءاستفاده از واکسن کرونا

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در مصاحبه‌ای با شبکه CBS News به سوالاتی در خصوص تست‌های خانگی ویروس کرونا و همچنین زمان احتمالی آماده شدن ویروس کرونا پاسخ داد.

بیل گیتس در این مصاحبه باری دیگر هرگونه شایعه و تئوری‌های توطئه علیه خود در خصوص سوءاستفاده از واکسن ویروس کرونا را که در هفته‌های اخیر به یکی از موضوعات داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده، رد کرد و آن‌ها را بی‌اساس خواهند.

در این شایعات و تئوری‌های توطئه آمده است که بیل گیتس قصد دارد تا در واکسنی که در آینده برای درمان ویروس کرونا تولید خواهد شد، میکروتراشه‌هایی را تعبیه کند تا از این طریق بتواند فعالیت این میلیاردها انسان در سراسر جهان را تحت نظر بگیرد.

اگرچه این ادعاها با هیچ سند و مدرکی ارائه نشد، اما بسیاری از کاربران در فضای وب، این شایعات را باور کردند و نظرسنجی‌های صورت گفته در این زمینه، به خوبی بر این موضوع صحه می‌گذارد. با این حال، گیتس در صحبت‌های خود به فعالیت‌های خیرخواهانه بنیاد بیل اند میلندا گیتس اشاره کرد و افزود که این بنیاد در طی ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای کمک به کشف واکسن کرونا انجام داده و بنابراین، هیچ یک از این ادعاها درست نیستند.

وی در ادامه گفت: نمی‌دانم که این شایعات از کجا نشات می‌گیرند، اما باید بگویم که هیچ ارتباطی میان واکسن‌های کرونا با چیزهایی که در این روزها علیه من به گوش می‌رسد، وجود ندارد.

گیتس همچنین عنوان کرد که در بسیاری از مطالب منتشر شده که به طرح تئوری‌های توطئه و سوءاستفاده از ویروس کرونا مربوط می‌شود، نام وی و آنتونی فاسی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا مشاهده می‌شود و به اصطلاح «منشن» می‌شوند.

وی در خصوص نحوه مقابله با انتشار این اطلاعات غلط در فضای وب عنوان کرد: فکر می‌کنم که تنها کاری که می‌بایست انجام دهیم، گفتن حقیقت است. ما باید ارزش‌هایمان را برای مردم بازگو کنیم و برایشان توضیح دهیم که چرا به این حوزه (تولید واکسن) ورود کرده‌ایم و از مردم می‌خواهیم تا این واکسن‌ها را امتحان کنند. امیدوارم که بزودی و با کشف حقایق، بساط این شایعات از فضای وب برچیده شود.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا