تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

توییتر در مقابل ترامپ؛ یکی دیگر از پیام های ترامپ حذف شد

به نظر جدال میان توییتر و ترامپ به این زودی قصد تمام شدن ندارد. توییتر اخیرا و به دلیل عدم رعایت حق کپی رایت، اقدام به حذف ویدیویی کرده که ترامپ آن را بازنشر کرده بود.

در پس‌زمینه این ویدیو که در راستای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ تهیه شده بود، از آهنگی به نام «In the End» متعلق به گروه لینکین پارک (Linkin Park) استفاده شد که توسط ترامپ بازنشر شده بود. ویدیو مذکور در ابتدا توسط «دن اسکاوینو» مدیر ارتباطات کاخ سفید منتشر شده بود.

سخنگوی توییتر در این خصوص عنوان کرد: ما به شکایت‌های مربوط به عدم رعایت حقوق ناشران که از طرف مالک آثار یا نماینده‌های قانونی آن‌ها ارسال شود، پاسخ خواهیم داد. گروه لینکین پارک نیز با انتشار توییتی نوشت که اجازه استفاده از هیچ یک از آهنگ‌های خود را به کاخ سفید نداده و اعلام کرد که این گروه از ترامپ حمایت نکرده و نخواهد کرد.

در حال حاضر، این ویدیو از اکانت توییتر ترامپ و همچنین اسکاوینو حذف شده و قابل مشاهده نیست. البته اقدامات توییتر در محدود کردن و حذف پست‌های دونالد ترامپ تازگی ندارد و این شرکت در ماه گذشته نیز، یک ویدیوی دیگر مربوط به کارزار انتخاباتی ترامپ را که در آن تصاویری از جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به قتل رسیده توسط پلیس شهر مینیاپلیس بود، از پلتفرم خود حذف کرد.

به دنبال آن، فیسبوک و توییتر نیز پست‌های حاوی این ویدیو را از پیام‌رسان‌های خود پاک کردند. با این حال، ترامپ اقدام توییتر را «غیرقانونی» توصیف کرد اما جک دورسی اعلام کرد که تصمیم این شرکت نه نادرست و نه غیرقانونی بوده و صرفا به دلیل شکایت صاحب اثر اتخاذ شده است.

در ماه مه امسال نیز، توییتر اقدام به نشان‌دار کردن یکی از توییت‌های ترامپ کرد که در آن محتوایی با این مضمون «وقتی غارت‌ها شروع شود، تیراندازی نیز آغاز می‌شود» منتشر شده بود. به گفته توییتر، این پست ناقض قوانین و سیاست‌های این شبکه اجتماعی بود. موردهای دیگری نیز در طی ماه‌های اخیر مشاهده شده که همگی نشان‌دهنده سیاست‌های درست توییتر در این زمینه بودند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا