اپل

آیا اپل از این طراحی در ساخت گوشی تاشوی خود استفاده می‌کند؟

از سال 2016 یعنی حتی قبل از آنکه حرفی از گوشی تاشوی گلکسی فولد سامسونگ به میان بیاید، شنیده‌هایی در خصوص تصمیم اپل برای عرضه آیفونی مجهز به نمایشگر تاشو در فضای وب به گوش می‌رسید.

تاکنون ایده‌های مختلفی برای ساخت گوشی تاشوی این شرکت مطرح شده، اما هنوز این شرکت، رسما حرفی درباره این محصول نزده و مشخص نیست که چه در ذهن مهندسان این این شرکت می‌گذرد. با این حال، شرایط بازار و استقبال نه‌ چندان بالا از مدل‌های مجهز به نمایشگر تاشو و از طرفی دیگر، عدم توسعه کامل فناوری‌های ساخت این گونه نمایشگرها، می‌تواند از جمله دلایل قانع‌کننده‌ای باشد که راهی جز صبر را پیش روی این شرکت باقی نمی‌گذارد.

اما اخیرا تصاویری در فضای وب منتشر شده که رویکردی خاص را در ساخت نسل جدید گوشی‌های آیفون تاشوی اپل نشان می‌دهد. طبق اطلاعات مربوط به پتنتی که اخیرا فاش شده، در این ایده از طراحی متفاوتی بهره گرفته شده به طوری که کاربر می‌تواند حتی در حین بسته بودن دو قسمت نمایشگر نیز به برخی از قابلیت‌های گوشی دسترسی داشته باشد.

بر این اساس، در قسمت پشتی بدنه از نمایشگر کوچکی استفاده خواهد شد که می‌تواند اطلاعات مورد نیاز همانند نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیام‌ها، تقویم، زنگ هشدار، میزان شارژ باتری، قدرت سیگنال ارتباط وایرلس و غیره را نشان دهد.

علاوه بر این‌ها، در پتنت آمده که این قسمت از قابلیت دریافت دستورات از طریق تاچ نیز برخوردار خواهد بود و عملکردی شبیه به تاچ بار مک بوک را ارائه خواهد کرد. اگرچه این پتنت اخیرا رویت شده، اما اپل آن را در سال 2018 ثبت کرده و نشان می‌دهد که مهندسان این شرکت احتمالا تست و استفاده از این ایده را نیز در دستور کار دارند.

در حال حاضر، نمی‌توان گفت که همه مقدمات برای عرضه گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای تاشو مهیاست و حداقل دو سالی برای توسعه کامل فناوری‌های مرتبط با این دسته از محصولات زمان نیاز است. همانطور که می‌دانیدف اپل در میان شرکت‌های دنیای فناوری به صبر و عدم شتابزدگی در استفاده از یک فناوری جدید شهرت دارد و باید منتظر ماند و دید که اهالی کوپرتینو بالاخره چه زمانی ورود خود را به بازار این محصول اعلام خواهند کرد.

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا