استارتاپایران

از گمانه زنی ها درباره حضور در بورس تا برنامه اسنپ برای همکاری با دیگر استارتاپ ها

نخستین حضور رسانه‌ای مدیرعامل جدید اسنپ

محمد خلج، مدیرعامل جدید اسنپ طی یک نشست کلیاتی از برنامه های آتی این مجموعه را شرح و به سوالات خبرنگاران درباره عملکرد اسنپ در دوران کرونا و شنیده ها از تغییرات احتمالی در این مجموعه پاسخ داد.

در این نشست خبری، خلج در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حضور یا عدم حضور اسنپ در بورس گفت: علیرغم آنکه بحث حضور استارتاپها در بورس این روزها بسیار داغ است، اسنپ صرفا در حال سنجش وضعیت است و حداقل تا پایان امسال هیچ برنامه‌ای برای ورود این شرکت به بازار سرمایه وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به چالش های ناشی از افت ارزش ریال و نظر سرمایه‌گذارهای خارجی اسنپ درباره این وضعیت، با اشاره به اینکه اسنپ نخستین شرکت ایرانی دارای سهامدار خارجی نیست گفت : سرمایه گذار خارجی با آگاهی از ریسک های موجود در این عرصه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و به رغم تمامی مشکلات پبش آمده، تعهدات انجام شده است و در این حین طی مذاکراتی که با سازمان سرمایه ‌گذاری خارجی صورت گرفته، مسیر انتقال سود ناشی از سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار خارجی فراهم است.

به گفته خلج، در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی، دو بحث کسب سود و بالارفتن ارزش شرکت اهمیت دارد که درمورد اسنپ هر دو مورد محقق شده است. وی با رد شایعات در مورد احتمال فروش سهم سرمایه‌گذار خارجی اسنپ به دیگران گفت که هیچ قصدی مبنی بر تغییر ترکیب سهامدارن فعلی اسنپ وجود ندارد.

استراتژی سوپراپ از جمله بحث‌هایی بود که مدیرعامل جدید اسنپ روی ادامه آن تاکید داشت. بر اساس این استراتژی اسنپ تمامی سرویسهای متعلق به این گروه را در یک اپلیکیشن گردهم آورده است.  مدیرعامل اسنپ معتقد است این استراتژی به رشد جمعی گروه اسنپ کمک زیادی کرده است و در عین حال قرار است در آینده نیز با اضافه شدن سرویسهای دیگری کامل‌تر شود. خلج در عین حال قبول دارد که این استراتژی ریسک‌هایی هم به دنبال دارد از جمله اینکه ممکن است هر اتفاقی برای یکی از اپلیکیشنهای زیرمجموعه به کل اسنپ تعمیم داده شود.

اسنپ در طی سالهای اخیر در چند مورد  به ایجاد انحصار در بازارهای مختلف متهم شده است. در یکی از آخرین موارد موضوع انحصار حتی به شورای رقابت هم کشیده شد. مدیرعامل جدید اسنپ می‌گوید که بین سیاست رشد وانحصار باید تفکیک قایل شد واین شرکت همواره به دنبال رشد در بازارهای مختلف است.

خلج با اشاره به ادامه رشد سوپراپ اسنپ گفت: در دوره مدیریتی جدید روی همکاری و تعامل با جریان استارتاپی کشور متمرکز خواهیم بود و تجربه موفقی که در اسنپ دکتر ( در تعامل با یک گروه استارتاپی) رخ داد ادامه پیدا خواهد کرد وسوپراپ به پلتفرمی برای همکاری با استارتاپهای مختلف تبدیل خواهد شد. به گفته خلج تعامل با رقبای این شرکت در دوره جدید بیشتر خواهد شد و این موضوع به خصوص از طریق اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی پیش خواهد رفت.

همچنین وی احتمال ورود اسنپ به حوزه تجارت الکت

 بر اساس آمارهای ارائه شده، این شرکت هم اکنون 30 میلیون کاربر دارد و حدود دومیلیون راننده هم اپلیکیشن اسنپ را نصب کرده‌اند اما نصب فعال این اپلیکیشن حدود 600 هزار است.
 بر اساس آمارهای ارائه شده، این شرکت هم اکنون 30 میلیون کاربر دارد و حدود دومیلیون راننده هم اپلیکیشن اسنپ را نصب کرده‌اند اما نصب فعال این اپلیکیشن حدود 600 هزار است.

رونیک را رد نکرد و با توجه به پتانسیل هایی که این مجموعه دارد، ممکن است به زودی اخباری از حضور اسنپ در این حوزه نیز شنیده شود.

مدیرعامل اسنپ، در پاسخ به سوالات درباره تاثیرات کرونا بر وضعیت این شرکت گفت: با هدف حفظ سلامت کارکنان، در حال حاضر 1500 نفر پرسنل اسنپ از جمله تیم پشتیبانی دورکار هستند. وی افزود: کرونا قطعا تاثیر زیادی روی این شرکت داشته ولی این تاثیر متغیر بوده مثلا در حوزه  گردشگری عملا شاهد توقف بازار بوده‌ایم اما در مقابل در حوزه سفارش اقلام سوپرمارکتی این شرکت با رشد تقاضا و خدمات مواجه شده است. همچنین در بخش تاکسی اینترنتی اسنپ باید گفت که بدون شک کرونا بر کاهش سفرها موثر بوده، اما به تدریج سطح تقاضا و سفر در این عرصه با رشد مواجه شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده، این شرکت هم اکنون 30 میلیون کاربر دارد و حدود دومیلیون راننده هم اپلیکیشن اسنپ را نصب کرده‌اند اما نصب فعال این اپلیکیشن حدود 600 هزار است. خلج رانندگان را یکی از ذینفعان مهم این شرکت معرفی می‌کند و با اشاره به همکاری موفق اسنپ با وزارت کشور و شهرداری برای تامین بنزین رانندگان می گوید: اینبار همکاری جدیدی را برای حمایت بیمه ای از رانندگان با سازمان تامین اجتماعی آغاز کرده‌اند. این حمایت‌ها فعلا در حد کمک به ارایه بیمه خویش فرما به رانندگان است. به گفته خلج تاکنون 26 میلیارد ریال وام  با کمک بانک رسالت نیز به رانندگان پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا