گوگل

نام سری جدید گوشی‌های پیکسل گوگل فاش شد

اگرچه هنوز چند ماهی به رونمایی از مدل‌های جدید گوشی‌های پیکسل باقی مانده، اما گوگل سهوا اطلاعاتی را در خصوص نام‎گذاری این سری از گوشی خود منتشر و اعلام کرده، به زودی شاهد عرضه سه مدل پیکسل به نام‌های پیکسل 4a، پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 خواهیم بود..

امسال سال ناامیدکننده‌ای برای خانواده پیکسل‌های گوگل بود و بعید به نظر می‌رسد که در ماه‌های پیش رو، این رویه تغییر کند. تا به اینجای سال، عرضه مدل پیکسل 4a هنوز آغاز نشده و شواهد نشان می‌دهد که پیکسل 5 نیز در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده عرضه خواهد شد.

با استناد به اطلاعاتی که در خصوص پیکسل 5 منتشر شده، این گوشی به پردازنده اسنپدراگون 765G که از فناوری 5G نیز بهره می‌برد، مجهز خواهد بود که در مقایسه با اسنپدراگون 865، از توان پردازشی کمتری برخوردار است.

اگر این شایعه به واقعیت تبدیل شود، گوگل دیگر محصولی قابل رقابت با مدل‌های پرچمدار بازار همانند گلکسی اس20، گلکسی نوت 20، وان پلاس 6 و غیره نخواهد داشت. با این حال، گوگل به تازگی به جای استفاده از کدهایی خاص، از نام واقعی گوشی‌های جدید سری پیکسل در نسخه بتای اپلیکیشن Google Search استفاده کرده است.

چندی پیش در خبرها آمده بود که این شرکت، سه مدل پیکسل جدید را روانه بازار خواهد کرد که مدل‌هایی با اسم رمز ردفاین و برامبل مجهز به پردازنده اسنپدراگون 765G عرضه خواهد شد. تا پیش از این، تصور می‌شود که این دو مدل، همان پیکسل 5 و پیکسل 5 ایکس ال باشد اما اطلاعات اپلیکشین گوگل نشان می‌دهد که برامبل همان پیکسل 4a 5G است.

برخی از منابع خبری نیز مدعی شده‌اند که امسال خبری از پیکسل 5 ایکس ال نخواهد بود و پیکسل 4a نیز با همان اندازه نمایشگر معمولی و نه بزرگ‌تر نسبت به پیکسل 5 عرضه خواهد شد. این مساله می‌تواند برای طرفداران پیکسل که به کار با گوشی‌های بزرگ عادت کرده‌اند، خبر خوبی نباشد.

با این حال، جدای از بکارگیری پردازنده 65G در این دو گوشی، تفاوت‌هایی نیز میان آن‌ها نهفته است که از جمله این موارد می‌توان به کیفیت بالاتر بدنه پیکسل 5 نسبت به پیکسل 4a اشاره کرد. تفاوت دیگر این دو محصول در تعبیه یا عدم تعبیه ورودی هدفون و سیستم تشخیص چهره 3D نهفته است.

 

منبع
BGR

نوشته های مشابه

‫135 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا