تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

محبوب‌ترین شبکه اجتماعی چین کدام است؟

ثروتمندترین فرد در کشور چین را می‌توان در پشت محبوب‌ترین پلتفرم شبکه اجتماعی این کشور یعنی وی‌چت دید. اپلیکیشنی که در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

پونی ما، مدیرعامل شرکت چینی تنسنت (Tencent) مالک اپلیکیشن وی‌چت است. این اپلیکیشن تحت عنوان Weixin نیز شناخته می‌شود که به معنای «میکرو پیام » است. وی‌چت در سال 2011 راه‌اندازی شد و به سرعت توانست مسیر ترقی را بپیماید به طوری که خود را از یک اپلیکیشن پیام‌رسان به یک بستری برای تماس‌های تصویری و یک رسانه اجتماعی محبوب تبدیل کرد.

تنسنت همچنین فعالیت‌های خود را گسترش داد و به حوزه‌هایی همچون گیمینگ، پرداخت موبایلی و سرگرمی‌نیز وارد شد. علاقه این شرکت به حوزه استریم موسیقی سبب شد تا قراردادی را با شرکت اسپاتیفای به امضا برساند.

وب‌سایت معتبر فوربس با انتشار گزارشی، ارزش تنسنت را حدود 509.7 میلیارد دلار برآورد کرد. در حال حاضر، واتساپ قوی‌ترین رقیب برای وی‌چت به شمار می‌رود. شبکه اجتماعی ویبو چین نیز از دیگر رقبای این شرکت به حساب می‌آید.

اگرچه وی‌چت امکانات و ابزارهای متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد اما محققان دانشگاه کالیفرنیا هشدار داده‌اند که این اپلیکیشن را روی دستگاه خود نصب نکنند. علاوه بر این اپلیکیشن، تیک تاک نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پرطرفدار چینی است که در طی ماه‌های اخیر به محبوبیتی باورنکردنی دست یافته و تهدیدی جدی برای سایر اپلیکیشن‌های محبوب فعلی تبدیل شده است.

اما حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص جاسوسی این اپلیکیشن مطرح شده که مسئولین بایت دنس، شرکت مالک تیک تاک، این اتهامات را رد کرده‌اند.

 

منبع
Foxbusiness

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا