گوگل

مشکلی جدید برای میلیون ها کاربر جیمیل گوگل

انتقال اشتباه اسپم‌ها به اینباکس

اگرچه در طی روزهای اخیر، انتشار خبر مربوط به مشکلات امنیتی مرورگر کروم و سوءاستفاده هکرها از اطلاعات کاربران، گوگل را در کانون توجهات قرار داده اما به نظر، مشکلات گوگل تمامی‌ندارد و اخیرا این مساله گریبانگیر کاربران سرویس جیمیل شده است.

طبق گزارش وب‌سایت AndroidPolice، مشکلی بزرگ در قابلیت فیلتر ایمیل‌ها در سرویس جیمیل بوجود آمده که در پی آن، تمامی ‌ایمیل‌های مخرب و خطرناک بجای انتقال به بخش اسپم، مستقیما به اینباکس کاربران ارسال می‌شوند.

این مشکل توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف مطرح شد و گوگل نیز در واکنش به این موضوع عنوان کرد که مهندسان این شرکت مشکل مذکور را شناسایی و رفع کرده‌اند. گفته می‌شود که تعداد زیادی از کاربران تحت تاثیر این نقص در عملکرد فیلتر جیمیل قرار گرفته‌اند. هنوز مشخص نیست که کاربران کدام کشورها، با چنین مشکلی مواجه شده‌اند، اما طبق پیام‌های کاربران، مشکل مذکور تنها محدود به منطقه‌ای خاص نبوده است.

اگر خاطرتان باشد چند روز قبل نیز در خبرها آمده بود که برخی از افزونه های های مرورگر کروم که بیش از 32 میلیون بار توسط کاربران دانلود شده بودند، اطلاعات محرمانه کاربران را به سازندگان خود ارسال می‌کردند. این اطلاعات شامل تاریخچه جست‌وجو و همچنین نام کاربری و رمز عبور برخی از وب‌سایت ها می‌شد.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا