سامسونگ

حافظه 8 ترابایتی SSD سامسونگ برای رایانه‌های شخصی رونمایی شد

سامسونگ به تازگی از حافظه SSD با ظرفیت گنجایش 8 ترابایت اطلاعات پرده برداشت.

محصولی که با نام 870 QVO شناخته می‌شود و با ظرفیت یک تا هشت ترابایتی به دست خریداران خواهد رسید. این میزان حافظه، می‌تواند نگرانی هر کاربری را در خصوص پُر شدن ظرفیت فضای ذخیره‌سازی، برطرف کند. این دایو ساتا (SATA) از سرعت نوشتن 560 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن 530 مگابایت بر ثانیه بهره می‌برد.

به گفته سامسونگ، عملکرد این‌هارد SSD به نسبت مدل‌های قبل ارتقا یافته به طوری که سرعت خواندن اطلاعات آن حدود 13 درصد در مقایسه با مدل 860 QVO بیشتر شده است. هنوز اطلاعاتی در خصوص مدل 8 ترابایتی این حافظه منتشر نشده اما سامسونگ عرضه مدل‌های یک، دو و چهار ترابایتی را به ترتیب با قیمت‌های 130، 250 و 500 دلار تعیین و فروش آن را نیز آغاز کرده است.

اما گفته می‌شود که مدل 8 ترابایتی حداقل تا ماه آگوست عرضه نخواهد شد. احتمالا کاربران برای خرید این نسخه، باید 1000 دلار بپردازند. ناگفته نماند که سامسونگ تنها شرکت عرضه کننده حافظه 8 ترابایتی نیست چراکه چندی پیش شرکت Sabrent از حافظه 8 ترابایتی SSD خود پرده برداشت که حتی از سرعت انتقال سریع‌تری نیز نسبت به محصول سامسونگ بهره می‌برد.

اما این حافظه با قیمت 1500 دلار به فروش می‌رسد که قطعا رقم بالایی برای علاقه‌مندان خواهد بود. با این حال، گزینه پیشنهادی سامسونگ می‌تواند انتخاب مقرون به‌صرفه‌ای برای آن‌هایی باشد که مدام دغدغه پُر شدن حافظه ذخیره‌سازی دستگاه خود را دارند.

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا