تکنولوژی

عرضه قابلیت نمایش آنی متن موسیقی در حال پخش در اسپاتیفای

در نوامبر سال گذشته، اسپاتیفای رسما از تصمیم خود برای تست قابلیت نمایش آنی متن موسیقی در حال پخش برای کاربران این اپلیکیشن در برخی از کشورها خبر داد.

حال این شرکت اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر، قابلیت مذکور را برای کاربرانی از 26 کشور جهان عرضه خواهد کرد. از میان این کشورها، کاربران 22 کشور برای اولین بار به چنین قابلیتی در کشور خود دسترسی خواهند داشت. تنها کاربران چهار کشور ویتنام، تایلند، اندونزی و مکزیکی پیشتر با قابلیت نمایش آنی متن موسیقی در حال پخش آشنا بودند و آن را از طریق دیگر اپلیکیشن‌ها دریافت کرده بودند.

به گفته اسپاتیفای، ارائه این قابلیت بر اساس قراردادی جدید با شرکت Musixmatch که در زمینه تهیه و عرضه متن موسیقی فعالیت دارد، میسر شده است. اسپاتیفای در سال گذشته و در مراحل تست این قابلیت، با همین شرکت همکاری داشت و قابلیت نمایش آنی متن موسیقی درحال پخش را برای کاربران کانادایی عرضه کرده بود.

با این حال، طبق گزارش اسپاتیفای، در میان کشورهایی که قابلیت جدید در آن فعال خواهد شد، نام کانادا مشاهده نمی‌شود. این ویژگی قادر است متن موسیقی را به همان زبانی که پخش می‌شود، پیاده کند و کاربران می‌توانند تنها با زدن گزینه Lyrics که در قسمت پایینی صفحه Now Playing تعبیه شده، به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

کاربران اسپاتیفای در کشورهای برزیل، آرژانتین، کلمبیا، شیلی، مکزیک، پرو، بولیوی، کاستاریکا، جمهوری دومنیکن، اکوادور، گواتمالا، هوندوراس، هند، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، السالوادور، اروگوئه، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، مالزی، تایلند، تایوان، سنگاپور و هنگ کنگ می‌توانند در زمان پخش موسیقی، متن آن را نیز در همان لحظه مشاهده کنند.

اسپاتیفای و Musixmatch در گذشته نیز با یکدیگر همکاری داشتند اما اسپاتیفای در سال 2016 و بعد از آنکه با شرکت Genius وارد همکاری شد، به روابط خود با این شرکت پایان داد. شرکت Genius از سال 201 تاکنون، خدماتی از قبیل نمایش بخشی از متن موسیقی در حال پخش را در دل قابلیت «Behind the Lyrics» در اختیار کاربران قرار می‌داد اما هرگز نتوانست متن کامل موسیقی را ارائه دهد.

در سال 2018 نیز شرکت اپل با Genius وارد همکاری شد تا بتواند متن کامل موسیقی در حال پخش اضافه کند. با گذشت زمان، روابط میان اپل و این شرکت گسترده‌تر شد به طوری که اپل اخیرا از تصمیم خود برای تولید مجموعه‌ای ویدیویی تحت عنوان Verified با همکاری Genius برای اپل موزیک خبر داد.

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا