بازیمایکروسافت

زمان رونمایی از نسل جدید کنسول ایکس باکس مشخص شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که نسل جدید کنسول ایکس باکس شرکت مایکروسافت در ماه آگوست امسال معرفی خواهد شد.

وب‌سات Eurogamer مدعی شد که مایکروسافت در ابتدا قصد داشت تا در ماه ژوئن، اطلاعات کامل نسل دوم کنسول‌های ایکس باکس خود را که با اسم رمز لاکهارت (Lockhart) شناخته می‌شود، ارائه دهد اما اکنون تصمیم خود را تغییر داده و این مراسم را به ماه آگوست یعنی چند هفته دیگر موکول کرده است.

به گفته این منبع خبری، نسل جدید کنسول مایکروسافت با نام ایکس باکس سری ایکس رونمایی خواهد شد. چندی ماهی می‌شود که مهندسان مایکروسافت در حال کار روی این محصول جدید هستند. کیت توسعه دهنده ایکس باکس سری ایکس که اسم رمز دانته (Dante) برای آن انتخاب شده، به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا حالت ویژه لاکهارت را فعال کنند. این حالت، پروفایلی از عملکرد کنسول را در خود جای داده که مایکروسافت قصد دارد تا از آن در نسل دوم کنسول خود استفاده کند.

گفته می‌شود که نسخه لاکهارت از سرعت پردازشی برابر با کنسول ایکس باکس سری ایکس برخوردار خواهد بود. همچنین در این مدل جدید، حافظه رم 7.5 گیگابایتی قابل استفاده، تعبیه شده که عملکرد پردازش گرافیکی آن نیز برابر با 4 ترافلاپس عنوان شده است. ایکس باکس سری ایکس از 13.5 گیگابایتی رم قابل استفاده و عملکرد پردازشی گرافیکی 12 ترافلاپسی بهره می‌برد.

اگر ادعای وب‌سایت مذکور درست باشد، مایکروسافت در ماه آگوست علاوه بر رونمایی از نسخه جدید ایکس باکس، اطلاعاتی را نیز در خصوص قیمت مدل ایکس باکس سری ایکس ارائه خواهد داد. نسل دوم کنسول ایکس باکس از لحاظ مشخصات فنی کمی‌ضعیف‌تر و البته قیمت پایین‌تری بهره می‌برد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا