اپل

انتشار نتایج اولین بنچمارک پردازنده‌های ARM اپل

اپل عرضه سخت‌افزار دولوپر ترنزیشن کیت (Developer Transition Kit) به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان را آغاز کرده تا از این طریق بتوانند با ایجاد تغییراتی در اپلیکیشن‌های خود، آن‌ها را برای استفاده در نسل جدید دستگاه‌های مک اپل که به تراشه‌های مبتنی بر فناوری ARM مجهزند، آماده کنند.

با وجود بندهایی مبنی بر محرمانه بودن اطلاعات، اما نتایج بنچمارک این کیت در وب‌سایت گیک‌بنچ رویت ده است. با این حال، از آنجایی که هنوز بنچمارک مذکور برای تراشه‌های اپل بهینه نشده، این تست‌ها با کمک فناوری Rosetta این شرکت انجام شده است.

علی‌رغم همه این موارد، این کیت توانست در تست تک هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ امتیاز 800 و در تست چند هسته‌ای امتیاز 2600 را کسب کرده است. برای درک بهتر این اعداد و ارقام می‌توان به نتایج مدل 2020 مک بوک ایر 999 دلاری اشاره کرد که امتیاز 1005 را در بخش تک هسته‌ای و 2000 را در بخش چند هسته‌ای به دست آورد. با این حساب، می‌توان گفت که عملکرد این دو تقریبا شبیه به هم بوده است.

البته نمی‌توان به این اعداد، چندان دل خوش کرد چراکه کیت‌های توسعه‌دهنده مبتنی بر چهار هسته هستند اما گفته می‌شود که تراشه A12Z اپل از هشت هسته پردازشی بهره می‌برد. از طرفی دیگر، استفاده از Rosetta می‌تواند کاهش توان و عملکرد محصول را به دنبال داشته باشد.

چند روز پیش اپل رسما اعلام کرد که اولین مک مجهز به تراشه اختصاصی خود را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد کرد. مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته دنیای فناوری نیز اعلام کرد که این محصول، جایگزین مک بوک پرو 13.3 اینچی خواهد شد.

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا