اپل

آیفون 12 بدون شارژر عرضه می‌شود

مینگ-چی کو، تحلیلگر باسابقه دنیای فناوری و محصولات اپل اخیرا مدعی شد که آیفون های امسال اپل بدون شارژر عرضه می‌شوند و کاربران می‌بایست هزینه جداگانه‌ای را برای خرید آن بپردازند.

هنوز چند ماهی به رونمایی از مدل های جدید آیفون 12 باقی مانده و هرچه به رویداد ماه سپتامبر اپل نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات و یا بهتر بگوییم شایعات بیشتری در خصوص این سری از گوشی ها در فضای وب منتشر می‌شود.

طبق ادعای مینگ-چی کو، اپل امسال به تولید آداپتورهای شارژ 5 و 18 واتی را پایان خواهد داد و آداپتورهای 20 واتی را جایگزین خواهد کرد. تصویر منتشر شده از این آداپتور نشان می‌دهد که شباهت زیادی به مدل 18 واتی دارد و از درگاه USB-C برای شارژ سریع دستگاه بهره می‌برد. اگر خاطرتان باشد اپل در سال گذشته، برای اولین بار از آداپتور شارژ سریع برای گوشی آیفون 11 پرو استفاده کرد.

حال با استناد به ادعای این تحلیلگر، این شارژر دیگر در باکس گوشی وجود نخواهد داشت و کاربر می‌بایست به صورت جداگانه آن را خریداری کند. همچنین، هدفون سیمی‌اپل نیز حذف شده‌اند.

اپل از زمان عرضه اولین مدل از آیفون، هدفون های سیمی‌را در کنار گوشی های خود به خریداران عرضه می‌کرد. حال مینگ-چی کو معتقد است که این تصمیم به دلیل ترغیب کاربران به خرید ایرپاد بی سیم این شرکت اتخاد شده است و این یعنی کاربر می‌بایست هزینه دیگری را نیز برای خرید این محصول در نظر بگیرد.

به گفته این تحلیلگر، یکی از دلایلی که اپل را به حذف شارژر و هدفون سیمی‌سوق داده، بالا رفتن هزینه های تولید گوشی در پی استفاده از فناوری 5G در آن است. با این حال، وی معتقد است که مدل های آیفون 12 با قیمتی تقریبا برابر با نسخه های آیفون 11 عرضه خواهند شد.

اگرچه این اقدام اپل در جهت کم کردن هزینه ها صورت گرفته، اما کاربران می‌توانند این دو محصول را از شرکت های ثالث خریداری کنند. در حال حاضر، هر یک از این دو محصول یعنی هدفون سیمی‌و شارژر اپل با قیمت 29 دلار به فروش می‌رسند.

البته مینک-چی کو تنها کسی نیست که چنین ادعایی را طرح کرده است؛ محققان مرکز تحقیقاتی Barclays نیز معتقدند که آیفون 12 بدون شارژر و هدفون سیمی‌عرضه خواهد شد. طبق بررسی های این شرکت، فرآیند تولید آیفون 12 اپل با تاخیر چهار الی شش هفته‌ای آغاز خواهد شد.

 

منبع
Gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا