شبکه‌های اجتماعیمتا

ورایزن هم به جمع تحریم کنندگان فیسبوک پیوست

به دنبال افزایش فشارها علیه شرکت فیسبوک در نحوه مقابله با اخبار جعلی و مطالب حاوی محتواهای نامناسب، شرکت ورایزن نیز اعلام کرد که تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی متوقف خواهد کرد.

با پیوستن این شرکت بزرگ مخابراتی آمریکا به کمپین تحریم فیسبوک، این زنجیره که پیشتر شرکت‌ها‌ی دیگری همچون REI، Ben & Jerry’s، Patagonia و North Face از آن حمایت کرده‌ بودند، گسترده‌تر شد. گفته می‌‌شود که علاوه بر موارد ذکر شده، بیش از 100 کسب و کار کوچک دیگر نیز رسما اعلام کردند که در ماه ژوئیه، سفارش تبلیغات خود را به فیسبوک و اینستاگرام نخواهند داد.

این کمپین در ابتدا از طریق برخی نهادهای ضدنژادپرستی در آمریکا و اعتراض به سیاست‌ها‌ی فیسبوک در مقابله با انتشار پست‌ها‌ی حاوی مطالب خشونت آمیز و جعلی آغاز شده است. در واقع، این ماجرا بیشتر بعد از عدم واکنش فیسبوک در حذف یا محدود کردن توییت جنجالی ترامپ در خصوص معترضان به مرگ جورج فلوید در آمریکا شعله‌ور شد. ترامپ در این توییت گفته بود: وقتی غارت‌ها‌ شروع شود، به دنبال آن تیراندازی‌ها‌ آغاز می‌‌شود.

این پست در توییتر برچسب گذاری و به عنوان ترویج خشونت معرفی شد. اما مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، هیچ واکنشی را در قبال این پست نشان نداد و همانند دیگر پست‌ها‌ی فیسبوکی، برای کاربران قابل مشاهده بود.

این کمپین که با هشتگ #StopHateForProfit دنبال می‌‌شود، اعتراض به سیاست‌ها‌ی فیسبوک در مقابله با نژادپرستی در این پلتفرم است و از تمامی‌‌شرکت‌ها‌ خواسته تا عدم حمایت خود را از شرکتی که به خاطر منافع خود، واکنشی را در قبال این مسائل نشان می‌‌دهد، اعلام کنند.

ورایزن جزو معدود شرکت‌ها‌ی بزرگی بوده که به جمع تحریم کنندگان فیسبوک پیوسته و موضع رسمی‌‌خود را در این رابطه اعلام کرده است.

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا