ایراناینترنت

باید از وابستگی به پلت‌فرم‌های غربی نجات پیدا کنیم

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به امنیت پایین شبکه‌های اجتماعی خارجی گفت: باید از وابستگی به پلت‌فرم‌های غربی و جهانی که لرزان هستند و حتی رییس جمهوری آن کشورها هم روی این پلت‌فرم‌ها امنیت کلامی ندارد و کاربران این پلت‌فرم‌ها هم خودبه‌خود حذف می‌شوند، نجات پیدا کنیم.

سید ابوالحسن فیروزآبادی در این مراسم با بیان اینکه با یک تحول اساسی مواجهیم که غربی‌ها از آن به عنوان تحویل دیجیتال یاد می‌کنند، گفت: شاید تحول دیجیتال، عنوان قاصری باشد برای تحولی که رخ می‌دهد، اما با توجه به شکل گرفتن این تحول در فضای مجازی، مجازا آن را می‌پذیریم، اما این تحول دیجیتال در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دولت‌ها در حال شکل‌گیری است.

وی اضافه کرد: شش وزیر، هشت نفر از نخبگان و اعضایی از سایر موسسان فرهنگی کشور در شورای عالی فضای مجازی حضور دارند و به تحول دیجیتال، نگاه ویژه داریم. در این تحول ابتدا توجه ما به زیرساخت‌هاست و یکی از مهمترین زیرساخت‌ها، شبکه ملی اطلاعات است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه تحول در شبکه ملی اطلاعات می‌تواند از لایه کاربران شروع شود، افزود: برای اینکه تحولی ملی داشته باشیم، باید شبکه را طوری طراحی و اجرا کنیم که بخش عمده‌ای از این تحول بر زیر ساخت‌های ملی کشور صورت گیرد و به همین دلیل شبکه ملی اطلاعات تعریف شده و روی آن شبکه ملی ارتباطات، به‌عنوان اولویت کشور شناخت شده است.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. یه پلاتفورم درست کنیم که کامنت گذاشتن فقط با کد پستی و کد ملی امکان پذیر باشه و بجز مثبت گویی درباره داخل ایران و منفی بافی درباره جهان غرب نشه مطلب گذاشت
    قطعا مردم استقبال می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا