استارتاپ

شرکت عدد منحل شد؛ تسویه حساب کامل با پابلیشرها

فعالیت شرکت عدد، پلتفرم هوشمند تبلیغات درون برنامه‌ای، متوقف شد. با مراجعه به وبسایت این شرکت هم متن زیر نمایش داده می‌شود:

“شرکت آوای هوشمند همراه پارس (ADAD) در پایان سال ۹۸ با توجه به شیوع بیماری کرونا اقدام به توقف فعالیت نمود و در حال حاضر در حال تصفیه مبالغ باقیمانده بدهی به نمایش دهندگان (Publisher) خود است، لذا این شرکت به کلیه نمایش دهندگان تبلیغاتی خود این تعهد را لازم و جاری می‌داند. از این رو شرکت آوای همراه هوشمند پارس به اطلاع این عزیزان می‌رساند که کلیه تعهدات تا پایان خرداد ماه سال جاری با ایشان به صورت تمام و کمال تصفیه خواهد شد. از این که ما را در پیشبرد کسب‌وکار تاکنون همراهی نموده‌اید تشکر می‌نماییم و از خداوند متعال پیشرفت روز افزون عزیزان را در توسعه و رشد کسب‌وکارهای خود، خواستار هستیم.”

شیوا رجبیان، مدیرعامل عدد در گفت‌وگو با استارتاپ ۳۶۰ می‌گوید: کمبود سرمایه، شرایط بد اقتصادی، کرونا و در نهایت کاهش تقاضا در بازار همگی عواملی بوده که دست به دست هم داده و باعث شده تا آنها به این تصمیم برسند که عدد به فعالیت خود پایان دهد.

اخیرا انتقاداتی در توییتر راجع به اینکه عدد پول ناشران (پابلیشرها) را به آنها پرداخت نکرده به راه افتاده بود. رجبیان در واکنش می‌گوید سیستم عدد به گونه‌ای بود که به ازای کلیک‌هایی که روی بنرهای آگهی دهنده‌ها می‌شد، ماهانه به ناشران پول پس انداز شده را پرداخت می‌کرد، اما اخیرا به علت مشکل نقدینگی و هزینه‌های شرکت در پرداخت این پول‌ها به مشکل برخورده‌اند و تسویه حساب کامل ۳ ماه به طول انجامید.

به گفته مدیرعامل عدد تعداد پابلیشرهایی که از این پلتفرم طلب داشته‌اند در حدود ۹۰۰ نفر و میزان بدهی ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که تا آخر خرداد درآمد تمامی آنها از طریق واریز به حساب‌های معرفی شده توسط پابلیشرها پرداخت شده و تنها یک درصد کسانی که مشکلی در شماره حساب‌شان وجود داشته با تاخیر مواجه شده است.

رجبیان می‌گوید عدد ۲۱ نفر پرسنل داشته که تا پایان سال ۹۸ با تمامی آنها تسویه حساب انجام شده است. او در مورد آینده «عدد» می‌گوید این شرکت منحل می‌شود و قرار نیست دیگر به فعالیتش ادامه دهد.

ظاهرا عدم موفقیت در رسیدن به تارگت‌های مورد نظر این شرکت نیز در تصمیم‌گیری برای انحلال آن موثر بوده است. به گفته رجبیان عدد در دوران اوج خود بیش از ۱۰ هزار کاربر داشته است.

عدد یک بستر تبلیغات هوشمند در اپلیکیشن‌های موبایلی بود که در مدت زمان کوتاهی از بدو تاسیس به یکی از شبکه‌های مطرح تبلیغات درون اپلیکیشنی تبدیل شد و از بهمن ماه ۱۳۹۵ هلدینگ PPG با مالکیت اکثریت سهام آن در کنار کافه‌بازار سهام‌دار شد و به طور رسمی به نام ‘شرکت آوای همراه هوشمند پارس’ به فعالیت خود ادامه داد. مدل فعالیت عدد به گونه‌ای بود که فضای کوچکی را در اپلیکیشن‌های اندرویدی ناشران اجاره می‌کرد و آگهی دهندگان می‌توانستند در ازای پرداخت پول، آگهی خود را بر اساس موضوع در اپلیکیشن‌های مختلف نمایش دهند. به ازای هر کلیک روی بنر آگهی دهنده، پول به حساب ناشران از سوی عدد در یک بازه یک ماهه پرداخت می‌شد.

منبع
استارتاپ 360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا