ایلان ماسکخودروخودرو الکتریکی

ویدیویی از شتاب صفر تا صد تسلا رودستر تنها در 1.1 ثانیه

اخیرا یک گرافیست توانست لحظه شروع به حرکت خودروی تسلا رودستر مجهز به تراستر (رانش‌گر) اسپیس ایکس را که صفر تا صد آن برابر با 1.1 ثانیه عنوان شده، در یک ویدیوی کوتاه برای علاقه‌مندان تصویرسازی کند.

شرکت تسلا در زمان رونمایی از این خودرو از مشخصات و قابلیت‌هایی چشمگیری برای این خودرو سخن گفت و اعلام کرد که رودستر جدید می‌تواند صفر تا صد خود را ظرف 1.9 ثانیه پر کند و با یک بار شارژ باتری، مسافتی حدود 1000 کیلومتر را با آن پیمود.

با این حال، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در سال 2017 اعلام کرده که این مشخصات برای مدل پایه رودستر است و مدل پیشرفته‌تری نیز تولید خواهد شد. وی چندی بعد از تصمیم خود برای عرضه خودروی رودستر مجهز به پکیج اسپیس ایکس (SpaceX Package) خبر داد که در آن از تراسترهایی برای ارتقای عملکرد خودرو استفاده خواهد شد.

اگر این مساله در آن زمان بیشتر شبیه به یک ادعای خنده‌دار به نظر می‌رسید اما ایلان ماسک با قاطعیت اعلام کرد که این محصول در آینده نزدیک به خط تولید این شرکت راه خواهد یافت. وی اخیرا اعلام کرد که تراسترها در زیر پلاک پشتی خودرو جای خواهند گرفت.

هنوز ایلان ماسک حرفی در خصوص زمان مورد نیاز برای تسلا رودستر مجهز به پکیج اسپیس ایکس به منظور رساندن سرعت خودرو از صفر به صد کیلومتر بر ساعت، نزده اما برخی از منابع خبری ادعا کرده‌اند که این بازه زمانی از 1.9 ثانیه به 1.1 ثانیه تقلیل خواهد یافت. از این رو، Slave Popovsky با انتشار ویدیویی کوتاه، سرعت و لحظه شروع به حرکت این خودرو را به تصویر کشیده است.

اگرچه پروژه رودستر شرکت تسلا همچنان به قوت خود باقیست اما اخیرا ایلان ماسک اعلام کرد که به دلیل معطوف کردن تمرکز مهندسان این شرکت روی وانت الکتریکی سایبرتراک، کار روی این پروژه را به صورت موقت تعطیل کرده است. وی گفت که احتمالا بعد از سال 2022 شاهد معرفی ابرخودروهای این شرکت خواهیم بود.

 

 

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا