گوگل

گوگل رقیب جدید پینترست را معرفی کرد

«کین» مبتنی بر هوش مصنوعی است

تیم Area 120 گوگل که در واقع شتاب­ دهنده داخلی این شرکت برای تولید محصولات، سرویس ­ها و اپلیکیشن­ های تجربی است، محصولی را به عنوان رقیب جدی پینترست معرفی کرده است. «کین» (Keen) که توسط متخصصان تکنولوژی یادگیری ماشینی توسعه داده شده است، در حال حاضر بر بستر وب و روی دستگاه ­های اندرویدی در دسترس قرار دارد، جایگزینی برای مرورگرهای تصویری آنلاین گیج­ کننده موجود است. کاربران می توانند با استفاده از اطلاعات حساب کاربری گوگل خودشان از کین استفاده کنند.

«سی­جی آدامز» هم­ بنیانگذار Area 120 در این مورد می ­گوید: «در پلتفرم کین موضوع دلخواه و مورد نظرتان را اعلام می­ کنید و بعد محتوای مرتبط با آن از منابع وب و افراد مورد اعتمادتان جمع ­آوری می­ شود. در پلتفرم کین درباره همه چیز می­ توانید جستجو کنید؛ از پخت نان خانگی خوشمزه گرفته تا تماشای پرندگان و جستجوی تایپوگرافی­ های مختلف. کین این امکان را فراهم می کند تا بتوانید محتوای مورد علاقه ­تان را جمع ­آوری کنید، مجموعه خودتان را با دیگران به­ اشتراک بگذارید و بر اساس موارد ذخیره شده، محتوای جدید و مرتبط را پیدا کنید.»

البته تقریبا اغلب مرورگرهای اجتماعی امکان شخصی ­سازی محتوا بر اساس علایق کاربران را دارند. در حال حاضر پینترست وجه سرگرمی این بازار را با طراحی بصری و ساختار تخته­ سیاه مانندش، در اختیار دارد؛ دو ویژگی که کین هم تلاش می ­کند از آن الگوبرداری کند. با این اوصاف کین چه چیزی دارد که پینترست ندارد؟ کین تخصص گوگل در تکنولوژی یادگیری ماشینی را در اختیار دارد که به گفته آدامز محتوای مفید مرتبط با علایق کاربران را پیدا و ارایه می­ کند. آدامز می ­گوید: «حتی اگر در موضوعی تخصصی نداشته باشید، می ­توانید به مرور زمان محتوای مفید و مرتبط با آن را جستجو و جمع ­آوری کنید. این محتوا مثل یک منبع عمل می­ کند و به کین برای کشف محتوای مرتبط­­ تر در طول زمان، کمک می­ کند.»

اما برخلاف پینترست، کین سرمایه­ گذاری سنگینی روی هوش مصنوعی کرده است و همزمان از قابلیت یادگیری ماشینی خودش برای یافتن الگوهای اطلاعاتی بهتر در حوزه ­های مختلف بهره می­ گیرد. ویژگی یادگیری ماشینی کین، کاملا مبتنی بر رفتار کاربران بوده و این الگوها را به خوبی دنبال می­ کند.

اما این سوال هم مطرح می­ شود که گوگل از این پروژه چه بهره ای می­ برد؟ این شرکت هرگز نمی­ تواند از حوزه شبکه ­های اجتماعی به راحتی بگذرد، چرا که حجم گسترده اطلاعاتی که از این طریق بدست می­ آورد، ابزار مناسبی برای تجارت تبلیغات آنلاین و هدفمند آن به حساب می­ آیند. شبکه اجتماعی مشابه پینترست، به گوگل امکان تکمیل اطلاعاتش درباره علایق و سلایق کاربران را می­ دهد. در واقع استفاده گوگل از سیستم یادگیری ماشینی خودش در کاربردهای مختلف، جالب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا