تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

توییتر، پست ویدیویی ترامپ را مجددا برچسب زد

توییتر اخیرا ویدیوی منتشر شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را نشانه‌گذاری و از برچسب «فایل رسانه‌ای دستکاری شده» برای آن استفاده کرد.

این توییت ویدیویی که بدون هیچ کپشنی منتشر شد، در زمان نگارش این خبر بیش از 10 میلیون بار توسط کاربران مشاهده و حدود 300 هزار لایک نیز برای آن ثبت شده بود. این ویدیوی تقطیع شده، کودک سفیدپوستی را نشان می‌دهد که کودک سیاه پوست را دنبال می‌کند و عبارت «کودک وحشت‌زده از دست کودک نژادپرست فرار می‌کند» روی آن حک و لوگوی ساختگی شبکه CNN نیز در آن استفاده شده بود.

در ادامه ویدیو، صحنه‌ای از دویدن کودکان به سمت هم و در آغوش گرفتن این دو کودک را می‌بینیم که همان چیزی است که در واقعیت اتفاق افتاده است. و در انتهای پست نیز این پیام نقش می‌بندد: «مشکل آمریکا نیست، بلکه اخبار جعلی است. تنها شما هستید که می‌توانید مانع از گسترش اخبار جعلی شوید.»

ویدیوی منتشرشده توسط دونالد ترامپ، به بخشی از  ویدیویی مربوط می‌شود که در سال 2019 توسط CNN منتشر شده بود و در آن، دو کودک به سمت هم می‌دوند و یکدیگر را در آغوش می‌گیرند. اما در ویدیوی پست ترامپ، این ویدیو به صورت دستکاری شده منتشر شد.

سخنگوی توییتر در این رابطه گفت: توییت مذکور سیاست‌های پلتفرم ما را نقض کرده و از این رو، برچسب‌گذاری شده تا کاربران را نسبت به محتوای این ویدیو آگاه کند. با این حال، توییتر در این ماجرا اقدام به حذف ویدیو نکرده و مانع از ریتوییت آن توسط دیگر کاربران نشده است؛ بلکه صرفا به از برچسب برای آن استفاده کرده که نشان می‌دهد این محتوا، دستکاری شده است.

شبکه خبری CNN نیز در واکنش به توییت ترامپ عنوان کرد که ویدیوی مذکور مربوط به سال قبل است و دقیقا همانطور که ماجرا اتفاق افتاده، روایت شده است. «ما بیش از آنکه به انتشار توییت‌های ویدیویی جعلی که از کودکان بی‌گناه سوءاستفاده می‌کنند، بپردازیم، با حقایق سروکارداریم.»

شرکت فیسبوک نیز تدابیر سفت و سختی را در مقابل انتشار محتواهای تبلیغاتی نادرست اتخاذ کرده و اخیرا پست کمپین تبلیغاتی ترامپ را که حاوی نمادی مرتبط با نازی‌ها بود، حذف کرد. این غول دنیای فناوری گفت که این محتوای تبلیغاتی در تضاد با سیاست‌ها و قوانین پلتفرم فیسبوک بود.

ناگفته نماند که در اوایل ماه جاری میلادی نیز توییتر اقدام به حذف دو ویدیو منتشرشده از سوی اکانت‌های متعلق به هواداران ترامپ کرده است. این اکانت‌ها، Team Trump و Trump War Room نام داشتند. چند روز قبل از آن نیز این شبکه اجتماعی، دو توییت متعلق به اکانت‌های ترامپ و کاخ سفید را سانسور کرده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا