تکنولوژیویروس کرونا

کرونا، تجارت الکترونیک را 4 تا 6 سال به جلو راند

گزارش شرکت ادوبی (Adobe) نشان می‌دهد ویروس کرونا منجر به رشد تجارت الکترونیک در ماه‌های اخیر شده است.

طبق اطلاعات این گزارش، میزان خریدهای آنلاین در ماه مه میلادی برابر با 82.5 میلیارد دلار عنوان شده که رشدی 77 درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. ویوک پاندیا، از مدیران ارشد ادوبی در این رابطه گفت: با استناد به اطلاعاتی که در اختیار داریم، اگر روال (تجارت آنلاین) همانند آنچه در سال‌های گذشته دنبال می‌شد، پیش می‌رفت، رسیدن به میزان رشد ماه مه امسال، بین چهار تا شش سال طول می‌کشید. قطعا انتظار چنین رشد محسوسی را در هیچ بازه زمانی خارج از ایام تعطیلات نداشتیم. با این حال، میزان خریدهای آنلاین کاربران در بازه زمانی یکم نوامبر تا 31 دسامبر سال گذشته برابر با 142.5 میلیارد دلار بود که نشان‌دهنده رشدی 13 درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته است.

در این گزارش آمده است که سهم موبایل در تجارت الکترونیک در ماه مه امسال، رشدی 10 درصدی داشته است. از طرفی دیگر، در طی ماه مه و هفته‌های قبل از آن، شاهد تغییراتی در انتخاب محصولات و خریدهای کاربران بوده‌ایم به طوری که خرید محصولات الکترونیکی و پوشاک، با رشد 11 و 12 درصدی همراه بود.

با این حال، در برخی از مناطق، افزایش قیمت برخی از محصولات و همچنین بیکاری میلیون‌ها انسان، قدرت خرید را کاهش داده است به نحوی که میزان خرید اینترنتی خواروبار در این مناطق با افت نسبی همراه بود. همه این‌ها نشان می‌دهد که کرونا تاثیر یکسانی بر تجارت الکترونیک در مناطق مختلف نداشته، اما توانسته وضعیت کلی این کسب و کار را نسبت به آنچه در ماه‌های قبل مشاهده می‌شد، بهبود ببخشد.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

‫1,113 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا