ایران

وزیر ارتباطات : به دنبال عدالت ارتباطی هستیم

همه می‌توانند به یک اندازه به فضای مجازی و اینترنت دسترسی داشته باشند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت و وزارت در برنامه ششم توسعه موظف شده است که ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند. گفت: «در ابتدای دولت یازدهم این عدد ناچیز بود. اما امروز با تلاش فعالین عرصه ارتباطات به ۹۰ درصد رسیده و تلاش ما بر این محور است که ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.»

آذری جهرمی با بیان این مساله که برای اتصال این یک هزار و ۳۴ روستا  سرمایه گذاری ۳۰۶ میلیاردی انجام شده است، گفت: برای راه اندازی سایت‌ها باید جاده کشیده شود، برق برسد تا در نهایت بتوان آن را راه اندازی کرد به همین دلیل کار بسیار سختی است.

به گفته وزیر ارتباطات، هدف از این اقدامات، «عدالت ارتباطی» است که در آن همه می‌توانند به یک اندازه به فضای مجازی و اینترنت دسترسی داشته باشند و در نتیجه دانش‌آموزان در سراسر کشور قادر خواهند بود به شبکه‌های آنلاین اموزشی دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت اینترنت و فضای مجازی در پیشرفت کشور افزود: «سرگرمی، سلامت، اقتصاد، بورس، کسب و کار و مواردی از این دست در زمان شیوع کرونا به واسطه اینترنت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات انجام شد.»

وزیر ارتباطات افزود: «توسعه اقتصاد دیجیتال به تحول دیجیتال منجر می‌شود و از نتایج تحول دیجیتال، شکوفایی اقتصاد دیجیتال است و هدف اصلی ما توسعه شبکه ملی، ایجاد ظرفیت اشتغال، تسهیل زندگی مردم، ایجاد شفافیت و رخت بر بستن فساد از جامعه است.»

وزیر ارتباطات در میان صحبت‌های خود به حوزه کودک و نوجوان و نیاز به فراهم کردن شرایط برای توسعه پلتفرم‌های محصوص این دسته از افراد گفت: «پیشنهاد من به ایرانسل این است که در قدم بعدی حفاظت از کودکان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: «از ابتدای دولت دوازدهم کارهای زیادی برای ایجاد زیست بوم کودک و نوجوان انجام شد. حتی در دادگاه از ما شکایت کردند که چرا وزارت ارتباطات در حوزه کودک ورود کرده، تلاش کردیم در این حوزه قدم‌هایی برداریم. متاسفانه صدا و سیما به جای معرفی دستاوردها و فرآیندهایی که وجود دارد، به مسائل دیگر می‌پردازد و تولیداتی که برای کودکان در نظر گرفته شده است را به خانواده‌ها معرفی نمی‌کند.

۹۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش ایرانسل

«بیژن عباسی آرند» نیز در ابتدای این مراسم به ارائه یک سری آمار و ارقام از عملکرد این اپراتور از ابتدا تا کنون پرداخت. به گفته وی در حال حاضر، ایرانسل بیش از ۵۱ میلیون مشترک دارد و ۱۷ هزار روستا تحت پوشش این اپراتور هستند.

وی افزود: از ابتدای شکل گیری این اپراتور بیش از هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است که حاصل آن ایجاد دو هزار و ۳۰۰ شغل مستقیم و ۷۰ هزار شغل غیر مستقیم است. به همین واسطه نیز سه هزار شرکت دانش بنیان با این مجموعه در حال همکاری هستند.

او با بیان این که سهم این اپراتور در اقتصاد دیجیتال کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: با ورود به نسل پنجم اینترنت، اپراتور دیجیتال قابلیت‌هایی را در کسب و کارها ایجاد می‌کند تا ظرفیت‌های جدید در این حوزه مانند ذخیره ابری، سرگرمی، آموزش، پیام رسان و اینترنت اشیا استفاده شود.

مدیرعامل ایرانسل در خلال ارائه خود، از ۴ سرویس جدید این شرکت در حوزه آموزش، تبلیغات، فضای ابری و خانه هوشمند نیز رونمایی کرد که از امروز در دسترسی مشتریان و کسب‌و‌کارهای قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا