تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

تغییراتی جدید در توییتر جهت تایید هویت کاربران برای دریافت تیک آبی

توییتر این روزها در حال طراحی و ساخت سیستم جدیدی به منظور ثبت درخواست تایید هویت کاربران  و دریافت تیک آبی در این شبکه اجتماعی است.

جین مانچونگ وانگ که در حوزه مهندسی معکوس و افشای اطلاعات مربوط به پلتفرم‌های مختلف فعالیت دارد، به لطف مهندسی معکوس توانست این ویژگی جدید را در توییتر کشف کند. طبق گفته وی، قابلیت جدید گزینه‌ای تحت عنوان Request Verification  را به بخش تنظیمات اکانت که بزودی با طراحی جدیدی همراه می‌شود، اضافه خواهد کرد.

انتشار این خبر، با واکنش توییتر همراه شد و این ویژگی رسما تایید شد. جین مانچونگ وانگ در زمینه کشف جزییات و ویژگی‌های مربوط به توییتر و فیسبوک فعالیت دارد و توانسته به لطف ارائه اطلاعاتی درست و دقیق، به یک منبع خبری موثق تبدیل شود.

همانطور که می‌دانید امکان تایید حساب کاربری برای دیریافت تیک آبی، برای تمامی کاربران توییتر امکان‌پذیر است و روزانه بسیاری از افراد برای دریافت این نشان روی حساب کاربری خود، اقدام می‌کنند. با این حال، سیستم تایید هویت توییتر در طی سال‌های اخیر با کاستی‌هایی همراه بود که در برخی مواقع، صدای منتقدان را نیز درآورده است.

برای نمونه در سال 2017، حساب کاربری جیسون کسلر (Jason Kessler) یکی از سازماندهی‌کنندگان تظاهرات سفیدپوستان، تیک آبی را دریافت کرد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، توییتر نمی‌بایست تیک آبی را در کنار نام این شخص قرار می‌داد.

طولی نکشید که این اعتراض‌ها گسترش یافت و توییتر به ناچار مجبور به توقف فرآیند اعطای تیک آبی به کاربران شد تا بتواند راه‌حلی را برای تایید دقیق‌تر هویت بیابد. بعد از این اتفاق، میزان درج این نشان با سرعت کمتری دنبال شد اما متوقف نشد.

با این حال، توییتر اکنون قصد دارد تا امکان ثبت درخواست تایید هویت برای دریافت علامت تیک آبی را برای در اختیار کاربران خود قرار دهد. در این روش جدید، توییتر به صورت عمومی‌اعلام می‌کند که چه فاکتورهایی برای تایید هویت کاربر لحاظ می‌شود.

در این شیوه، توییتر قصد دارد تا شفاف‌سازی بیشتری را در خصوص فرآیند تایید هویت، به عمل آورد که در این صورت، کاربران به دلایل تایید و درج تیک آبی در کنار نام کاربران پی خواهند برد.

توییتر پیش از این نیز دستورالعمل‌هایی را در داخل مجموعه خود در خصوص نحوه تایید هویت کاربران تهیه کرده بود اما اکنون و برای اولین بار، این موارد به صورت عمومی‌منتشر می‌شوند. این شرکت هنوز زمان دقیقی را برای عرضه این قابلیت اعلام نکرده است.

به گفته توییتر، این سیستم بخشی از تلاش‌های این شرکت برای ایجاد تغییراتی اساسی در سیستم تایید هویت کاربران به منظور دریافت تیک آبی است. توییتر در طی ماه‌های اخیر و به دلیل سیاست‌های خود در زمینه مسدودسازی اکانت‌ها و یا بکارگیری سیستم راستی آزمایی توییت‌ها، مورد انتقاد قرار گرفته و بعید به نظر می‌رسد که انتشاراسناد مربوط به فاکتورهای تعیین‌کننده در صدور تیک آبی، تاثیر چندانی در کاهش این انتقادها داشته باشد.

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا