آپاراتتکنولوژی

کسب درآمد از آپارات ؛ جزییات حمایت بیشتر از تولیدکنندگان ویدیو

کسب درآمد از آپارات چگونه است؟ چگونه می‌توان از آپارات درآمدزایی کرد؟ این پرسشی است که حالا آپارات برای آن پاسخ‌های تازه‌ای دارد.

آپارات به تازگی سیستم درآمدزایی جدیدی را برای کاربران خود در نظر گرفته و قصد دارد بین 50 تا 70 درصد درآمد از طریق تبلیغات موفق را به تولیدکنندگان محتوا دهد.  البته برای بازنشرکنندگان هم سیستم درآمدی متفاوتی را در نظر گرفتهشده  است. به نظر می‌رسد بزرگترین سرویس اشتراک ویدیو ایران در سیستم درآمدزایی جدید خود قصد دارد حمایت همه جانبه‌ای از تولیدگنندگان ویدیو داشته باشد.

سیستم درآمدزایی اولیه آپارات سال 96 راه‌اندازی شد اما ابن سیستم بر اساس بازدید بود. در ادامه این سیستم به «واچ تایم» تغییر کرد که در ابن شیوه هر چقدر زمان بازدید از ویدیوهای یک کانال بیشتر بود درآمد هم به تناسب بیشتر می‌شد. این سیستم مهر پارسال لانچ شده بود و حالا آپارات تصمیم گرفته آن را تغییر داده و از یک روش جدید برای حمایت هرجه بیشتر از تولیدکنندگان استفاده کند.

سیستم جدید کسب درآمد از آپارات به شکلی تغییر کرده که از تولیدکنندگان حمایت بیشتری کند و تفاوتی ندارد این تولیدکننده حرفه‌ای باشد یا آماتور. هدف ار سرویس جدید این است که تولیدکننده بتواند از طریق آپارات درآمد داشته باشد. این شرکت معتقد است سیستم های درآمدزایی از آپارات  باعث شده بود تولیدکننده‌ها میل کمتری به تولید ویدیو در این سرویس داشته باشند بیشتر به سمت یوتیوب بروند اما در سیستم جدید تلاش شده با حمایت بیشتر، تولیدکنندگان واقعی به آپارات بازگردند.

آپارات در سیستم جدید همچین قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای تخلفات در نطر گرفته و با بازار سیاه ترافیک فیک نیز برخورد خواهد کرد. آپارات قصد دارد گزارشهای تخلف تولیدکنندگان را نیز با جدیت بررسی کند و در صورت مشاهده تخلف از طرف بازنشردهندگان و رعایت نکردن قوانین کپی رایت، سیستم درآمدی آنها را قطع خواهد کرد.

شرایط درآمدزایی به عنوان تولیکننده چیست؟

در سیستم درآمدزایی جدید آپارات، تولید کننده محتوا فردی است که از صفر تا صد ویدیو توسط وی ساخته شده باشد. همچنین برای اینکه بتوانید به عنوان تولیدکننده درآمد کسب کنید، بایستی حداقل 200 دنبال کننده و حداقل 3000 بازدید طی 3 ماه اخیر را داشته باشید.

البته شرایط محسوب شدن به عنوان تولید کننده به همین موارد ختم نمی‌شود. برای مثال گیمرها برای اینکه تولید کننده بهدحساب بیایندف باید حتما از وب کم استفاده کنند. با اینکه دوبله ویدیوها هم نوعی تولید محسوب می‌شود امام اضافه کردن زیرنویس  یا میکس کردن ویدیوها تولید محسوب نمی‌شود.

آپارات همچنین قوانین سفت و سختی را نیز برای تولیکنندگان در نظر گرفته. برای مثال استفاده از تیترهای بی ربط و بازنشرکردن حتی یک ویدیو باعث قطع درآمد تولیدکنند می‌شود.

شرایط درآمدزایی به عنوان بازنشرکننده

آپارات برای افرادی که توانایی تولید محتوای ویدیویی ندارند نیز طرحی را در نظر گرفته است. بر اساس این طرح بازنشرکنندگان محتوا نیز می‌تواند از سیستم کسب درآمد آپارات بهره مند شوند.

برای درآمدزایی به عنوان بازنشرکننده در آپارات لازم است کاربر حداقل 2000 نفر دنبال کننده و 500هزار ساعت نمایش داشته باشد. با داشتن این شرایط، فرد می‌تواند از طریق آپارات و بازنشر کردن ویدیوها، درآمد کسب کند. همچنین در صورت اثبات شدن کپی کردن ویدیویی از یک کانال دیگر و یا عدم رعایت حق نشر صاحبان محتوا مثل فیلم های روز سینمای ایران و یا برنامه های تولیدی آپارات، کانال از سیستم درآمدزایی حذف می شود. در آپارات کانال شما از سیستم درآمدزایی حذف می شود.

البته درآمد بازنشرکنندگان در مقایسه با تولیدکنندگان کمتر است و آپارات تا 10 درصد از درآمد حاصل از نمایش موفق تبلیغات را به بازنشرکننده محتوا می‌دهد.

شرایط و قوانین جدید درآمدزایی آپارات را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

ملاک های درآمدزایی بیشتر 

در مدل جدید سیستم کسب درآمد از آپارات بر اساس کیفیت ویدیو، ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد از طریق تبلیغات را به تولیکننده پرداخت می‌شود که در مقایسه با عددی که یوتیوب به تولیدکنندگان پرداخت می‌کند، رقم قابل توجهی است.

آپارات همچنین قصد دارد در آینده تبلیغات میدرول، تبلیغات بنری و حتی تبلیغات نصب اپلیکیشن را هم به این مدل درآمد اضافه کند. در کل تمامی تبلیغاتی که در صبا ایده ارائه می‌شوند، همگی محسابه شده و به تولیدکننده پرداخت می‌شود.

پارامترهای مهم آپارات برای افزایش میزان درآمد تولیدکنندگان نیز شامل لایک، کامنت، دنبال کننده، تعداد ویدیو و مدت زمان مشاهده ویدیوها است که هرکدام از این موارد، امتیازی را برای تولیدکننده دارند. البته ممکن است برخی معیارها امتیاز بیشتری داشته باشند که این مسئله به عملکرد تولیدکننده بستگی دارد.

نحوه پرداخت به تولیدکنندگان 

سیستم قبلی پرداخت آپارات به تولیدکنندگان به صورت ماهانه بود و سیستم جدید هم به همین منوال است. البته این امکان از طرف آپارات وجود دارد در صورتی که استقبال خوبی از این سیستم درآمدزایی جدید صورت بگیرد، شیوه پرداخت به بازه زمانی 15 روزه کاهش پیدا کند که این موضوع در کل به نیاز کاربران این سیستم بستگی دارد.

 

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. من تازه فقط یک هفته هست که به درامد رسیدم و روزی 2هزار نفر بازدید داره کانالم و و تا الان نزدیک 100هزار تومن دراوردم و از هر هزار بازدید به من 6هزار تومن میده برای اوقات فراغت بد نیست ولی اینکه بخوای منبع درامدت باشه اصن کافی نیست و اصلا تضمینی هم نیست که پرداخت بشه…ولی برای کم سن و سال ها که و نوجوون ها برای شروع کارشون خوبه تا یاد بگیرن بعد میتونن با یوتوب ادامه بدن

  2. درامد آپارات چی بگم که دل را خون میکنه. برای درامدزایی سراغ آپارات نرید فقط. درامد ناچیز اسفند را که گفته طبق قوانینش تا 10 روز کاری بعد میده الان 1 ماه و خورده ای گذشته نداده. خدا لعنت کنه دروغگوها را. کرونا بگیرن راحت شیم به حق این روزهای مبارک

  3. منم میخوام یه روش کسب درآمد دلاری جدید بهتون معرفی کنم که بر بستر بلاکچین و با استفاده از قراردادهای هوشمند ارز دیجیتال ترون TRX هستش. برای اطلاعات بیشتر —-> https://www.b2n.ir/515618

  4. توی مقاله نوشته بودید که میکسرا تولید کننده محسوب نمیشن و نمیتونن کسب درامد کنن.خوب من کلیپ های عاشقانه میسازم و اپلود میکنم.در این صورتم باز تولید کننده محسوب نمیشم؟

  5. من یک ساله تو اپارات فعالیت داشتم و فعالیتم کم بود و از همون اول تولید کننده بودم و از سیستم قبلی درامدیش هم کلا قابلیت درامدیم فعال بود ولی از این اپدیت به بعد واقعا از اپارات خیلی راضیم من شخصا خودم قبلا از اپارات شکایت داشتم ولی از حق نگذریم برای ما تولید کننده ها خیلی بهتر شده شرایطش چون هر ویدیوی کپی هم که میبینم و گزارش میدم ویدیوم کپی شده اون ویدیو رو حذف میکنن درسته به یوتیوب نمیرسه چون یوتیوب سیستم جهانی هستش و اپارات بومی ولی نسبت به قبلش خیلی بهتر شده حداقل برای تولید کنندگان

  6. سلام میشه بگین ایا دست یافتی هستش این 500 هزار ساعت نمایش برای بازنشر کنندگان ایا میشه تو 3 ماه طرف از کانالش 500 هزار ساعت نمایش داشته باشه میدونید چند میلیون دقیقه میشه میشه بهم بگین ایا چنین چیزی امکان داره یا نه یعنی اصلا امکان داره طرف تو 3 ماه این ساعت ویدیو رو به دست بیاره و چه جوری باید به دست بیاره در صورتی که نمیتونه فیلم و سریال و کارتون زیاد اپلود کنه لفطا پاسخ بدید ممنون از مقاله شما

    1. درسته نمیشه در کل یوتیوب بهتر از آپاراته ولی چون ایران تحریمه فعلا کسب درامد از یوتیوب هم کار ساده ای نیست . اگه می خوای تو آپارات باشی بهتره تولید کننده باشی .چون فکر نکنم که هیچ بازنشر کننده ای از اپارات درامد داشته باشه و فقط تولید کننده ها هستن . باید دنبال این باشی که مردم چه موضوعاتی رو بیشتر دوست دارن و اون موضوعات رو دربارشون ویدیو اپلود کنی تا هم بازدید بیشتری بخوره و هم دنبالت کنن

    2. تقریبا . خیلی خیلی بعیده!! چون 3ماه معادل 2160 ساعت هستش… این یعنی در هر یک ساعت از 24 ساعت شبانه روز باید حدود230 ساعت پخش داشته باشی….پپووووفففف/////که با توجه به ساعات خواب مردم… شایدم هر ساعت باید حدود 460 ساعت پخش داشته باشی…پپپپپپووووووووففففففففف/// 🙂 خب برای این میزان پخش ( حدود 5500 ساعت در یک روز) یعنی حدود 5500 نفر تو کانال باشن که یک ویدئوی 1ساعته رو تماشا کنن… و این یعنی کمه کم حدود بین 50/000 و 60/000 دنبال کننده پروپاقرص . علافه . وبگرد داشته باشی…. پس بعیده…هرچند که غیرممکن نیست…/// در آخر باید در نظر داشت سود تولید کننده ازین حجم کار سنگین چیه؟؟!!! و سود شرکت چقدره 🙂

      1. فقط کافیه روزانه 150 نفر یه ویدیو 15 دقیقه ای رو از کانالت ببینن و بعدش تموم. در عرض سه ماه می تونی 3000 ساعت مدت زمان تماشا داشته باشی. منم الان داخل آپارات دارم کار می کنم و روزانه 200 تا ویو می گیرم و به راحتی این کار رو می تونم انجام بدم. واقعا کار سختی نیست.

    3. بله ممکنه،ولی بستگی داره چی آپلود کنین،من شخصا کانالی رو دیدم که هر لیست ویدئوش چند صد هزار بازدید داشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا