شبکه‌های اجتماعی

بخشش میلیارد دلاری بنیانگذار توییتر

 دارایی جک دورسی بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت‌های توییتر و اسکوئر ۹/ ۴ میلیارد دلار ارزش دارد. او با ۴۳ سال سن، تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان نرسانده و می‌گوید قصد دارد همه دارایی خود را تا زمانی که در قید حیات است، ببخشد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه دنیای‌اقتصاد به نقل از نشریه فوربس، دورسی به اندرو یانگ گفت: من بر این اصل باور دارم که در زندگی همه چیز به هم مرتبط است، اگر کسی دردی داشته باشد، آن درد برای من نیز هست یعنی همه افراد بشر همدرد هستیم. یانگ نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات بود و طرفدار «طرح درآمد پایه همگانی» است.
طرح درآمد پایه همگانی، نوعی از تامین اجتماعی است که در آن همه شهروندان یک کشور مبلغی پول را به‌طور منظم و بی‌قید وشرط از طرف دولت یا دیگر نهادهای عمومی، مستقل از هر درآمد دیگر دریافت می‌کنند.  دورسی به یانگ گفت: «من می‌خواهم مطمئن شوم که در زندگی خود هر کاری می‌توانم انجام دهم تا به واسطه کارهای شرکت‌هایم و از طریق کارهای شخصی خود این بخشش و اهدا را انجام دهم.» ۷ آوریل، وی در توییتی اعلام کرد مبلغ یک میلیارد دلار از سهام خود در شرکت اسکوئر را برای تامین بودجه مقابله با کووید-۱۹، طرح درآمد پایه همگانی و حمایت از سلامت و آموزش دختران واریز می‌کند. در آن زمان، این مبلغ تقریبا ۲۸ درصد از ارزش خالص دارایی او بود. اسکوئر، یک شرکت خدمات مالی و پرداخت از طریق تلفن همراه است. این شرکت در سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا مستقر است. سهام این شرکت از نوامبر سال ۲۰۱۵ در بورس اوراق بهادار نیویورک معامله می‌شود.
دورسی به یانگ گفت: «من الان در شرایطی هستم که هرگز در کودکی یا حتی ۲۵ سالگی تصورش را هم نمی‌کردم. من شاید تا ۳۵ سالگی نمی‌دانستم پول چیست.» نخستین مرتبه نام دورسی در لیست میلیاردرهای نشریه فوربس در سال ۲۰۱۲ منتشر شد در آن زمان دورسی ۳۶ سال داشت. دورسی به یانگ گفت: «من بسیار سپاسگزار هستم، اما فقط گفتن من سپاسگزارم کفایت نمی‌کند باید در عمل نشان داد.»

از نظر دورسی، این پول باید برای اهداف و انگیزه‌های ارزشمند هزینه شود. درسی اظهار کرد: «من می‌خواهم در طول زندگی همه دارایی خود را ببخشم و تاثیرات آن‌را با چشم خود ببینم. من می‌خواهم مطمئن شوم که ما مردم به هم کمک می کنیم.»

از آنجا ‌که مبلغ یک میلیارد دلاری که دورسی بخشیده به‌صورت سهام بوده و ارزش سهام این شرکت نیز افزایش یافته است، این کمک مالی درحال‌حاضر بیش از۵/ ۱ میلیارد دلار ارزش دارد.  دورسی گفت قصد ندارد هیچ بنیادی راه‌اندازی کند به دلیل اینکه نمی‌خواهد هزینه‌های سربار برای یک سازمان بشردوستانه را بپردازد. دورسی می‌گوید: احساس بخشش پول هایش به همان اندازه‌ای برایش خوشایند است که شاهد استفاده مردم از توییتر و اسکوئر برای نخستین مرتبه بوده است.

وی گفت: «وقتی چیزی مثل توییتر یا اسکوئر را به‌وجود می‌آورید، زمانی احساس لذت می‌کنید و برایتان ارزشمند است که ببینید دیگران از آن استفاده می‌کنند. این همان چیزی است که در ما انگیزه ایجاد می‌کند.» دورسی تاکید کرد می‌خواهم تاثیر این اقدامات را در طول زندگی‌ام مشاهده کنم. امیدوارم این اقدام من دیگران را تشویق کنند تا کاری مشابه را انجام دهند. زندگی بسیار کوتاه است. پس بیایید همین امروز هر کاری که می‌توانیم برای کمک به مردم انجام دهیم.

منبع
دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا