استارتاپایران

رونمایی از طرح وزارت ارتباطات برای حمایت از ۵ هزار کسب‌وکار آسیب دیده

در مراسم افتتاحیه آنلاین رونمایی از پروژه‌های پیشران‌های اقتصاد دیجیتال با حضور رییس جمهور، رییس سازمان فناوری اطلاعات از طرح حمایت از ۵ هزار استارتاپ آسیب دیده رونمایی کرد. در این طرح استارتاپ های آسیب دیده از کرونا می‌توانند از بسته حمایتی ۵۰ میلیونی و یک سری خدمات بهره‌مند شوند.

امیر ناظمی در خصوص خدماتی که  از طریق این طرح ارائه می‌‌شود گفت: قصد داریم با توجه به نیاز این کسب و کارها، خدماتی را در اختیار آنها قرار دهیم و از طریق ارائه بسته 50 میلیونی و یک سری خدمات مثل تبلیغات رایگان به آنها کمک کنیم.

به گفته ناظمی این بسته به صورت مشارکت عمومی-خصوصی است که در آن خدمات توسط شرکت‌های بخش خصوصی، برای بخش نوپا و نوآور ارائه می‌شود؛ به نحوی که در حدود نیمی از هزینه‌ها توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و نیمی نیز توسط دولت جبران خدمت می‌شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات افزود: توسعه یک مسیر است و نه یک اتفاق. همه کسب‌کارها برای پیمودن این راه توسعه، مشکلاتی دارند. البته مسیر توسعه برای هر کسب‌وکاری متفاوت است؛ اما مشکلات راه اغلب مشابه است. در این طرح تلاش کرده‌ایم تا یک بسته حمایتی یا به زبان دیگر یک توشه راه برای کسب‌وکارها آماده کنیم. این طرح یعنی اینکه پیمودن مسیر توسعه برای کسب‌وکارها ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر شود.

وی اضافه کرد: در این طرح شرکت‌های استفاده‌کننده از خدمات می‌توانند در یک بازار رقابتی به انتخاب تامین‌کننده خدمات خود اقدام کنند.به این ترتیب همکاری دولت نیز با گروه‌ها یا شرکت‌هایی خواهد بود که خدمت بهتری را ارائه می‌دهند؛ و هر فرد خدمت خوبی ارائه ندهد، به خودی خود از بازار حذف می‌شود. به این ترتیب منابع حمایتی دولت به صورت بهینه هم به کسب‌وکارهای کوچکی که نیاز دارند و هم به کسب‌وکارهای بزرگی که خدمت بهتر ارائه می‌دهند، تخصیص یابد.

فهرست این خدمات و نحوه استفاده از آن در سایت Irannoafarin.ir قابل مشاهده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا