مایکروسافت

مایکروسافت: ویژگی‌ها‌ی جدید به اسکایپ اضافه می‌شود

بعد از آنکه مایکروسافت در اکتبر سال 2011، اپلیکیشن اسکایپ را به پرداخت 8.5 میلیون دلار خریداری کرد، اطلاعات بسیار کمی‌را در خصوص میزان استفاده از این ابزار ارتباطی ارائه داده است.

این شرکت در سال 2015 اعلام کرد که بالغ بر 300 میلیون نفر به طور ماهانه از اسکایپ استفاده می‌کنند، اما از آن زمان تاکنون هیچ آماری در این رابطه منتشر نشده است. اما اخیرا و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از ابزارهای ارتباطی با رشد بی‌سابقه تعداد کاربران خود مواجه شده‌اند و قطعا اسکایپ نیز از این قاعهده مستثنی نبوده است.

البته مایکروسافت در کنار اسکایپ، از اپلیکیشن ارتباط ویدیویی دیگری به نام تیمز نیز بهره می‌برد که به سریع‌ترین رشد را در میان کسب‌وکارهای این شرکت داشته است. اما مایکروسافت اخیرا از تصمیم خود برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار اسکایپ خبر داد و اعلام کرد که بزودی ویژگی‌ها‌ی جدیدی را به این اپلیکیشن اضافه خواهد کرد.

طبق آنچه این شرکت در ماه مارس امسال به اشتراک گذاشته، تعداد کاربران فعال روزانه اسکایپ از مرز 40 میلیون نفر عبور کرده که نشان‌دهنده رشدی 70 درصدی در مقایسه با ماه قبل از آن است.  همچنین، میزان تماس‌ها‌ی اسکایپ به اسکایپ کاربران نیز با رشدی 220 درصدی همراه بوده است.

مایکروسافت اگرچه توجه ویژه‌ای را معطوف اپلیکیشن تیمز کرده، اما به کاربران اسکایپ اعلام کرد که همچنان می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. با این حال، برخی خبرها حاکی از آن است که شمارش معکوس برای کنار گذاشته شدن اسکایپ آغاز شده است.

سخنگوی مایکروسافت بدون هیچگونه اشاره‌ای به این شایعه، عنوان کرد: در حال حاضر، اسکایپ همانند گذشته به عنوان گزینه‌ها‌ی عالی برای کاربرانی که عاشق آن هستند، باقی خواهد ماند و با کمک آن می‌توانند از امکاناتی از قبیل چت ساده یا تماس‌ها‌ی ویدیویی بهره‌مند گردند.

وی ادامه داد: با اضافه شدن ویژگی‌ها‌ی جدید به مایکروسافت تیمز، این اپلیکیشن به عنوان یک‌ها‌ب جامع برای چت، ارتباط‌ها‌ی ویدیویی کاری و خانوادگی،ذخیره‌‌سازی و اشتراک‌گذاری اطلاعات مهم و موقعیت مکانی و غیره قابل استفاده خواهد بود و در کنار آن، اپلیکیشن اسکایپ به عنوان پلتفرمی‌برای چت و تماس‌ها‌ی تصویری برای کاربران قابل دسترسی است.

جف تپِر، از مدیران ارشد مایکروسافت 365 در این خصوص می‌گوید: ما به سرمایه‌گذاری‌ها‌ی خود در پلتفرم اسکایپ ادامه خواهیم داد چرا که این اپلیکیشن روز به روز در حال پیشرفت و رشد است. شما بزودی قابلیت‌ها‌یی جدیدی را در آن مشاهده خواهیم کرد و ارتباط میان اسکایپ و تمیز بیشتر از گذشته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: فیسبوک را در نظر بگیرید که از چندین اپلیکیشن همانند اینستاگرام، مسنجر و واتساپ برخوردار است که همگی مدام در حال رشد و پیشرفت هستند. آن‌ها‌ تلاش کردند تا ارتباط بیشتری را میان این اپلیکیشن‌ها‌ ایجاد کنند و هرگز کاربران را مجبور به جابجایی از یک پلتفرم به پلتفرمی‌دیگر نکردند.

 

ر

منبع
Venturebeat

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا