تکنولوژی

به روزرسانی ادوبی پریمیر پرو سرعت پردازش ویدیو را تا پنج برابر افزایش می‌دهد

استفاده از قدرت پردازش کارت ‌گرافیک‌های Nvidia و AMD به جای CPU

وقتی صحبت از پردازش سریع‌تر ویدیو به میان می‌آید معمولا پای CPU وسط است اما شرکت ادوبی برای یکی از مهمترین برنامه‌های خودش به روزرسانی ادوبی پریمیر پرو ۱۴.۲ را ارایه میدهد که از قدرت کارت گرافیک برای پردازش بهره می‌گیرد.

شرکت ادوبی این هفته  به روزرسانی جدیدی را برای برنامه تدوین ویدیو Premiere Pro عرضه می‌کند که قادر به شتاب قابل توجه در سرعت و عملکرد آن در هنگام اجرا با کارت گرافیک Nvidia و یا AMD  است.

نسخه ۱۴.۲ پریمیر پرو شامل شتابدهی عملکرد در انکودینگ ( encoding ) کارت گرافیک انویدیا سری Quadro و همچین کارت گرافیک GeForce است که باعث می‌شود تدوین‌کنندگان ویدیو قادر به خروجی گرفتن با کیفیت بالا تا پنج برابر سریع‌تر از استفاده از CPU شوند.

این تغییرات فقط شامل برنامه پریمیر پرو نمی‌شود و برنامه‌های افترافکتس ( After Effects ) و آدیشن ( Audition ) را نیز در برمی‌گیرد.

برنامه محبوب پریمیر پرو که تقریبا اغلب تدوین‌کنندگان فیلم از آن استفاده می‌کنند تا قبل ازا ین هم از هسته CUDA در کارت‌گرافیک انیویدیا برای سرعت بخشیدن به اعمال افکت یا پردازش خروجی ویدیو استفاده می‌کرد اما در به روزرسانی جدید این برنامه قادر به جداسازی انکودر سخت‌افزاری روی کارت گرافیک‌ Nvidia است.

با روزرسانی ادوبی پریمیر پرو ۱۴.۲ زمان خروجی گرفتن از فیلم تدوین شده برای ویدیوهایی با کدک H.264 ، H.265 و HEVC است.

مانیش کولکارنی مدیر ارشد مهندسی ادوبی می‌گوید که این بهبود در عملکرد حاصل سالها همکاری مشترک ادوبی و انویدیا برای ارایه سرعت و عملکرد بالاتر برای این برنامه بوده است.

به گفته وی با پشتیبانی جدید پریمیر پرو از کارت گرافیک انویدیا روی سیستم عامل ویندوز ، عملکرد این برنامه به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد و این موضوع Premiere Pro را برای تدوین‌گران بیش از پیش قدرتمند می‌کند.

عملکرد ادوبی پریمیر پرو در هنگام استفاده از شتابدهی کارت گرافیک انویدیا
عملکرد ادوبی پریمیر پرو در هنگام استفاده از شتابدهی کارت گرافیک انویدیا

شرکت ادوبی در به روزرسانی ادوبی پریمیر پرو ۱۴.۲ پریمیر پرو همچنین از فرمت Apple’s ProRes RAW هم پشتیبانی می‌کند یک فرمت مخصوص برنامه‌های اپل که حالا هم پریمیر پرو و هم افترافکت را قادر می‌سازد ویدیوهای این فرمت را بدون transcode کردن به اجرا بگذارد. این به روزرسانی همچنین شامل شتابدهی در هنگام استفاده از کارت گرافیک انویدیا CUDA هم می‌شود.

ادوبی و انویدیا می‌گویند سرعت انکودینگ در این به روزرسانی ادوبی پریمیر پرو ۱۴.۲ به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد انویدیا ادعا می‌کند که در هنگام استفاده از کارت گرافیک RTX 2060 یک ویدیو با کیفیت  4K در ۴ دقیقه و ۴۵ ثانیه ترنسکود transcode می‌شود در حالی که پردازش همین ویدیو در هنگام استفاده از سی پی یو Intel Core i9-9750H برابر با ۱۱ دقیقه و ۴۳ ثانیه است.

کارت گرافیک‌های AMD هم از این به روزرسانی پشتیبانی می‌کنند.

منبع
theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا