بیل گیتسویروس کرونا

پروژه «تست کرونا در منازل» متعلق به بیل گیتس متوقف شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، دستور توقف برنامه تست ویروس کرونا در منازل را که توسط بیل گیتس حمایت می‌شد، صادر کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، این برنامه که در قالب نمونه‌گیری از افراد برای شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در منازل و در شهر سیاتل آمریکا دنبال می‌شد و مجوز مقامات ایالت واشنگتن را نیز دریافت کرده بود، به دستور FDA متوقف شد.

به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، شروع فعالیت مجدد این برنامه منوط به دریافت تاییدیه از سوی این نهاد است. نهاد SCAN که به عنوان «شبکه ارزیابی کروناویروس سیاتل» شناخته می‌شود، قبل از صدور دستور توقف فعالیت توسط FDA، روزانه از بیش از 300 نفر آزمایش می‌گرفت.

بیل گیتس چندی پیش در این خصوص عنوان کرد: نهاد SCAN به منظور ترسیم تصویری درست از نحوه گسترش ویروس کرونا در جامعه، شناسایی افراد در معرض خطر بالا و ارزیابی اثربخشی اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی شروع بکار کرده است.

اما طولی نکشید که بعد از صحبت‌های گیتس، SCAN با انتشار یک بروزسانی در وب‌سایت خود عنوان کرد که سازمان غذا و دارو دریافت مجوز EUA برای تست‌های تشخیص ویروس کرونا الزامی‌می‌داند. سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در این باره گفت: مساله‌ای که در این جا وجود دارد به دسته‌بندی و استفاده از تست‌های SCAN برمی‌گردد. این تست‌ها در زمره تست‌های نظارتی و مراقبتی دسته‌بندی می‌شوند و تنها در اختیار محققان قرار می‌گیرند ولی در اختیار بیمارن یا پزشکان برای اهداف تشخیصی قرار نمی‌گیرند.

با این حال، SCAN در وب‌سایت خود نوشت: هیچ نگرانی در خصوص امنیت یا صحیت تست‌های ما وجود ندارد. این نهاد در اوایل ماه مارس امسال و به بودجه بنیاد گیتس راه‌اندازی شد و با مراکزی درمانی و بهداشتی مختلفی در شهر سیاتل و ایالت واشنگتن همکاری داشت.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا