متا

فیسبوک وب‌سایت Giphy را 400 میلیون دلار خرید

فیسبوک اخیرا وب‌سایت Giphy را که در زمینه ارائه خدمات تولید و اشتراک فایل‌های گیف فعالیت دارد، با قراردادی به ارزش 400 میلیون دلاری خریداری کرد.

فیسبوک قصد دارد تا از ظرفیت‌های این وب‌سایت در دل اپلیکیشن‌های محبوب ایستاگرام و فیسبوک خود استفاده و آن‌ها را به گنجینه گسترده فایل‌های گیف Giphy مجهز کند. در حال حاضر، این وب‌سایت به عنوان یکی از طرفدارترین منابع دریافت فایل‌های گیف نزد کاربران در فضای وب شناخته می‌شود و از آنجایی که هر سه اپلیکیشن اینستاگرام، فیسبوک و واتساپ از این فایل‌ها در پلتفرم خود بهره می‌برند، Giphy می‌تواند قدرت مانور بیشتری را به کاربران در زمینه ارسال و دریافت فایل‌های گیف بدهد.

طبق گزارش فیسبوک، بیش از 50 درصد از ترافیک Giphy مربوط به اپلیکیشن‌های این شرکت است. حال و با توجه به ملحق شدن Giphy به زیرمجموعه شرکت فیسبوک، این وب‌سایت فعالیت خود را تیم اینستاگرام ادامه خواهد داد. فیسبوک در این زمینه اعلام کرد که هیچ چیز برای کاربران این وب‌سایت تغییر نکرده است.

ویشال شاه، نایب رئیس بخش محصولات اینستاگرام در این خصوص عنوان کرد: کاربران همچنان می‌توانند فایل‌های گیف را آپلود کنند. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند همانند قبل به APIهای Giphy دسترسی داشته باشند و امکان ساخت محتواهای گرافیکی همچنان برای کاربران مهیاست.

در حال حاضر، سرویس‌های مختلفی متکی به API وب‌سایت Giphy برای عرضه فایل‌های گیف هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به توییتر، پینترست، اسلک و ردیت اشاره کرد. اگرچه فیسبوک اعلام کرده که این سرویس‌ها همانند گذشته می‌توانند از قابلیت‌های این وب‌سایت استفاده کنند، اما از آنجایی که برخی از این شرکت‌ها، جزو رقبای اصلی فیسبوک به شمار می‌روند، احتمالا شاهد مسائلی در این زمینه خواهیم بود.

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا