خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی Kia CV معرفی شد

شرکت کره‌ای کیا (Kia) از جدیدترین خودروی الکتریکی خود به نام Kia CV رونمایی کرد.

محصولی که نشان می‌دهد این شرکت خودروساز  قدم در مسیری گذاشته که شرکت رقیب و البته هم‌وطن آن یعنی هیوندای در زمینه رونمایی از خودروهای ‌الکتریکی دنبال می‌کند. حال خودروی الکتریکی Kia CV با الهام از خودروی Kia Imagine توسط مهندسان این شرکت طراحی شده و توانسته به لطف زیبایی چشم‌نواز خود، نگاه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند.

به گفته شرکت کیا، این خودری الکتریکی از یک باتری 800 واتی بهره می‌برد که شارژ آن ظرف مدت زمان 20 دقیقه و البته در صورت استفاده از شارژرهای مدنظر این شرکت، از صفر به صد درصد خواهد رسید. فناوری باتری 800 واتی بکاررفته در Kia CV را شرکت پورشه نیز در خودروی الکتریکی شاسی بلند Taycan تعبیه کرده است. این خودروی پورشه، رقیب جدی خودروی تسلا مدل اس به شمار می‌رود.

از دیگر ویژگی‌ها‌ی Kia CV می‌توان به سرعت ببالای آن اشاره کرد. به گفته کیا، این خودرو می‌تواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 3 ثانیه پُر کند. اگرچه هنوز کیا، حرفی در خصوص قیمت این خودروی تمامی‌الکتریکی نزده، اما بعید به نظر می‌رسد که با قیمتی بالاتر از محصول پورشه Taycan به بازار عرضه شود.

کیا در طی سال‌ها‌ی اخیر، توجه خود را معطوف ساخت مدل‌ها‌ی الکتریکی کرده و انتظار می‌رود که این شرکت بتواند تا سال 2025، حدود 11 مدل خودروی الکتریکی را روانه خیابان‌ها‌ کند. این شرکت همچنین در زمینه تولید و طراحی باتری‌ها‌ نیز به تبحر بالایی رسیده به طوری که از باتری‌ها‌ی 800 واتی در خودروهای خود بهره می‌برد.

در حال حاضر، یکی از موانعی که بسیاری از خریداران را از خرید خودروهای الکتریکی منصرف می‌کند، قدرت پیمایش آن‌ها‌ با یک بار شارژ باتری است. حال اگر این شرکت بتواند به کمک دانش مهندسان خود، راه چاره‌ای را برای این محدودیت بیابد، قطعا خود را به یکی از بزرگ‌ترین‌ها‌ی این بازار نوظهور تبدیل خواهد کرد.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا