گوگل

حل مسائل ریاضی با اپلیکیشن گوگل لنز

مهندسان گوگل این روزها سخت مشغول ارتقای قابلیت‌های اپلیکیشن گوگل لنز هستند. چند روز قبل، بروزرسانی جدیدی برای این اپلیکیشن عرضه شد که امکان کپی و پیست کردن دست نوشته‌ها را به رایانه‌های شخصی فراهم می‌کرد.

حال این غول دنیای فناوری، در حال توسعه قابلیت دیگری برای این اپلیکیشن است که در زمینه آموزش کاربرد دارد. طبق آخرین گزارش‌ها، گوگل مشغول تست ویژگی جدیدی است که با کمک آن، کاربران می‌توانند با کمک این اپلیکیشن و دوربین گوشی‌ها، مسائل ریاضی را حل کنند.

این ویژگی هنوز به طور رسمی‌عرضه نشده اما گفته می‌شود که تحت عنوان حالت آموزشی یا همان Education عرضه خواهد شد. در تصویر زیر می‌توانید نحوه عملکرد این قابلیت را مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین گوشی خود را در مقابل مساله ریاضی بگیرید و شاهد حل شدن آن باشید.

ناگفته نماند که گوگل لنز اولین اپلیکیشنی نیست که از قابلیت حل مسائل ریاضی برخوردار است، پیش از این نیز شاهد عرضه اپلیکیشن‌هایی همچون فوتومث (Photomath) بوده‌ایم که در دو نسخه اندروید و آی او اس در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اما برخلاف فوتومث، حالت آموزشی گوگل لنز سرچ‌های بیشتری را نمایش می‌دهد و به شما می‌گوید که این فرآیند چگونه انجام شده یا با چه روشی، راه حل مساله مورد نظر پیدا شده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی، قادر به حل مسائل ریاضی پیچیده‌تری هم هست یا خیر.

گوگل نیز در مسیری قدم برمی‌دارد که بزودی به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در جهان تبدیل خواهد شد. این دستاورد جدید گوگل، به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی مجهز شده که می‌تواند راحتی و سهولت بیشتر را در انجام امور مختلف برای کاربران به ارمغان آورد و همین مساله، برگ برنده آن در آینده خواهد بود.

با گوگل لنز می‌توانید مسائل ریاضی خود را حل کنید

منبع
Wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا