گوگلهواوی

تمدید ممنوعیت همکاری هواوی با شرکت‌های آمریکایی تا یک سال دیگر

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قانون ممنوعیت همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های چینی نظیر هواوی را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

بر اساس این قانون که برای نخستین بار در ماه مه سال 2019 تصویب شد، خرید و فروش و یا همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های چینی به منظور حفاظت از سرویس‌های مخابراتی و اطلاعاتی امریکا از تهدیدهایی که به زعم ترامپ امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد این کشور را تهدید می‌کند، ممنوع شد.

با اجرایی شدن این قانون، شرکت‌هایی همچون هواوی دیگر اجازه تجارت و همکاری با شرکت‌های آمریکایی را نداشتند. در این میان، گوگل نیز به پشتیبانی محصولات هواوی از سرویس‌های اندروید خود پایان داد و این مساله، هواوی را به سمت طراحی و تولید اکوسیستم اپلیکیشن اختصاصی خود سوق داد تا بتواند مستقل از گوگل به کار خود ادامه دهد.

این موضوع اما به کاهش فروش محصولات هواوی در بازارهای اروپایی ختم شد چرا که نبود سرویس‌های گوگل برای کاربران این کشورها، قابل قبول نبود. اما هواوی در ماه مارس، از سرویس جدید خود تحت عنوان HMS یا همان Huawei Mobile Services که جایگزین سرویس‌های گوگل پلی شد، پرده برداشت و توانست در مدت زمانی کم، تعداد کاربران خود را به 400 میلیون نفر برساند.

همچنین 1.3 میلیون توسعه دهنده و طراح اپلیکیشن نیز در این پلتفرم با هواوی همکاری دارند و در تلاشند تا بتوانند اپلیکیشن‌های جایگزین مناسبی را برای اپ‌هایی همچون جیمیل، مپ و غیره طراحی و عرضه کنند. حال و با توجه به تمدید ممنوعیت همکاری هواوی با شرکت‌های آمریکایی، به نظر می‌رسد که این شرکت راهی جز تقویت اکوسیستم خود ندارد.

هواوی در این زمینه گام‌های بزرگی را برداشته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طراحی سیستم عامی‌جدید بجای اندروید به نام ‌هارمونی اشاره کرد.

منبع
GSMArena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا