تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

توییتر: ترامپ از قوانین مقابله با اطلاعات نادرست مستثنی نیست

توییتر بیش از پیش عزم خود را برای مقابله با انتشار اخبار و اطلاعات نادرست در خصوص ویروس کرونا جزم کرده است. این شرکت به تازگی اعلام کرد که اقداماتی همچون برچسب‌گذاری و درج علامت هشدار روی توییت‌های حاوی اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا که خلاف توصیه‌ها و دانش متخصصان سلامت عمومی ‌هستند، آغاز کرده است.

این قوانین و محدودیت‌ها شامل تمامی‌ توییت‌های متنی و حاوی تصاویر و ویدیوها خواهد شد. این شرکت همچنین پیشتر اعلام کرده بود اطلاعات نادرستی که در این پلتفرم منتشر شوند و منجر به آسیب فیزیکی یا گسترش ترس در جامعه شوند، برچسب‌گذاری یا حذف خواهند شد.

حال و با خبر جدیدی که توسط توییتر در این رابطه اعلام شده، اقدامات این شبکه اجتماعی در مقابله با انتشار این دست اخبار و اطلاعات جدی‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.

اما نکته جالب توجه، پاسخ توییتر به یکی از خبرنگاران بود که در اینجا یول روث، از مدیران ارشد توییتر گفت این قوانین و سیاست‌های جدید در مورد رهبران جهانی از قبیل دونالد ترامپ نیز صدق خواهد کرد. این توضیح همه چیز را روشن کرد چراکه پیشتر توییتر در برابر توییت‌های دونالد ترامپ که خلاف قوانین این پلتفرم بودند، موضع ثابت و شفافی را اتخاذ نمی‌کرد. از طرفی دیگر، ترامپ در طی هفته‌های اخیر و همزمان با کرونا، اطلاعات نادرستی را در خصوص روش‌های درمانی و همچنین پیشرفت مبارزه با این ویروس در قالب توییت منتشر کرده است.

بر اساس سیاست جدید، توییتر به چند شیوه نسبت به برچسب گذاری توییت‌ها اقدام می‌کند. اگر اطلاعات نادرست منتشرشده، فاحش باشند و تهدیدی برای جهانیان محسوب شوند، توییت مدنظر حذف خواهد شد. اما اگر توییتی حاوی یک ادعای تاییدنشده و مورد اختلاف نظر باشد، توییتر می‌تواند توییت یا بخشی از محتوا را به رنگ طوسی در بیاورد و آن را برچسب گذاری کند یا علامت هشدار را برای آن در نظر گیرد. همچنین اگر توییت منتشرشده حاوی اطلاعات گمراه کننده باشد، توییتر می‌تواند آن را حذف یا برچسب گذاری کند. در ادامه می‌توانید این اطلاعات را به صورت تصویری مشاهده کنید:

توییتر: ترامپ از قوانین مربوط به انتشار اطلاعات نادرست مستثنی نیست

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که توییتر چگونه می‌خواهد تشخیص دهد که یک توییت را برچسب گذاری یا علامت هشدار را به آن اضافه کند. اما در بخشی از پستی که توییتر در این خصوص منتشر کرده آمده است که این شرکت از سیستم‌های داخلی برای نظارت فعالانه بر محتوای مرتبط با ویروس کووید-19 بهره می‌گیرد و به اطلاعاتی که از طریق شرکای مورد اطمینان خود دریافت می‌کند، استناد خواهد کرد.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا