خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی آفرود فیسکر «اوشن Force-E» معرفی شد

شرکت خودروسازی فیسکر از مدل مفهومی‌خودرویی الکتریکی جان‌سخت به نام اوشن Force-E پرده برداشت. شاسی بلندی که از ظاهری مدرن و امروزی بهره می‌برد و قادر است در موقعیت‌ها و جاده‌هایی با شرایط مختلف به حرکت درآید.

صنعت خودروسازی جهان در این روزها در حال حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی است. در این میان، شرکت‌هایی همچون تسلا و ریویان نیز از جمله پیشگامان این عرصه به شمار می‌روند و توانسته‌اند نمونه‌های پیشرفته‌ای را به بازار عرضه کنند.

درواقع، آنچه شرکت‌ها را به تولید خودروهای الکتریکی سوق داده، برداشته شدن محدودیت‌هایی همچون میزان مسافت قابل پیمایش است که در کنار سایر موارد، زمینه را برای ورود این خودروها فراهم کرده است. از این رو، چیزی تا پُر شدن خیابان‌ها از خودروهای الکتریکی و با آلایندگی صفر باقی نمانده است.

حال هنریک فیسکر، بنیانگذار این شرکت کانسپت خودروی الکتریکی شاسی بلند فیسکر اوشن Force-E رونمایی کرد که بیشتر مناسب نظامی‌ها و ارائه خدمات اورژانسی در موقعیت‌های مختلف طراحی شده است. اگرچه این محصول در حد یک مدل مفهومی‌است، اما هنریک فیسکر اعلام کرد که این خودرو در از سیستم تمام چرخ متحرک (AWS) بهره خواهد برد و قادر است گشتاور بالایی را ارائه دهد و حداقل قدرت آن نیز 300 اسب بخار خواهد بود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، چرخ زاپاس فیسکر اوشن Force-E در دل کاپوت جلویی خودرو تعبیه شده که استفاده از این طراحی، باعث آزاد شدن فضای بیشتری در سقف و یا در پشتی خودرو خواهد شد. همچنین از آنجایی که خبری از مخزن سوخت در این خودرو نیست، از یک منبع آب برای نگهداری آب آشامیدنی استفاده و در خودرو تعبیه شده که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف به کار آید.

فیسکر اوشن Force-E

از سویی دیگر، در قسمت پشتی خودرو یک جعبه ابزار با تمامی‌تجهیزات و همچنین باتری کمکی جاسازی شده که می‌توان از این باتری برای روشن کردن دیگر دستگاه‌های الکتریکی نیز بهره برد.

فیسکر اوشن Force-E

فیسکر هنوز قیمتی را برای اوشن Force-E اعلام نکرده اما برای مدل فیسکر اوشن که قرار است در اواخر 2021 عرضه شود، قیمت پایه 37 هزار و 499 دلار تعیین شده است.

فیسکر اوشن Force-E

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا