تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

این 6 اشتباه را در حین برقراری تماس‌های ویدیویی انجام ندهید

به دنبال شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، میزان استفاده از تماس‌های ویدیویی در میان کاربران به طور محسوسی افزایش یافته و افراد از طریق اپلیکیشن‌های مختلف با همکاران، خانواده یا دوستان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

از جمله مهم‌ترین این اپلیکیشن‌ها می‌توان به زوم، فیس تایم، اسکایپ، گوگل میت، هنگ اوت و مایکروسافت تیمز اشاره کرد که هر کدام رشد قابل‌توجهی را در تعداد کاربران و همچنین مدت زمان برقراری تماس‌های ویدیویی تجربه کردند.

اما برای برقراری بهتر این گفت‌وگوها، می‌بایست به برخی نکات توجه و از انجام برخی اشتباهات خودداری کرد. در ادامه قصد داریم تا به 6 اشتباه یا عادت رایج در تماس‌های ویدیویی که می‌بایست کنار گذاشته شوند، اشاره کنیم.

قطع نکردن صدا در هنگامی که صحبت نمی‌کنید

این مساله بیشتر در تماس‌های ویدیویی گروهی با تعداد زیاد مشاهده می‌شود. همواره افرادی در این تماس‌ها وجود دارند که فراموش می‌کنند تا صدای ورودی میکروفون خود را در هنگامی‌که از آن استفاده نمی‌کنند، قطع کنند.

در این شرایط، ناگهان همه چیز از قبیل صدای دکمه‌های صفحه کلید، روشن بودن مایکروویو، پارس سگ و یا گریه بچه در تماس‌های ویدیویی شنیده می‌شود که قطعا منجر به دلخوری سایر افراد خواهد شد. اگرچه این سروصداها در محیط خانه، همواره وجود دارد اما توصیه می‌شود تا زمانی که نیازی به حرف زدن ندارید، صدای ورودی میکروفون خود را ببندید.

خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن

بدیهی است که اقداماتی از قبیل خوردن ، نوشیدن یا سیکار کشیدن در تماس‌های ویدیویی گروه می‌تواند منجر به پرت شدن حواس سایرین شود. بنابراین، سعی کنید تا درست همان رفتاری را در تماس‌های ویدیویی داشته باشید، که در ارتباط چهره به چهره دارید.

نگاه کردن به گوشی یا لپتاپ

اینکه در خانه هستید، دلیل نمی‌شود که بخواهید بجای معطوف کردن تمرکز خود روی صحبت‌های دیگران و ارتباط ویدیویی، به گوشی یا تبلت خود خیره شوید و با آن کار کنید. سعی کنید تا گوشی خود را به صورت برعکس روی میز قرار دهید تا وسوسه کار کردن با آن به سراغتان نیاید. فراموش نکنید که تغییر زاویه دیدتان، برای سایر کاربران به راحتی قابل تشخیص است و متوجه خواهند شد که به آن‌ها توجهی ندارید.

خارج شدن بدون دلیل از کادر دوربین

اگر به هر دلیلی و برای مدت زمان کوتاهی، مجبور به ترک تماس ویدیویی شدید، می‌بایست قبل از این کار، سایر کاربران را از این موضوع مطلع کنید. می‌توانید این خواسته خود را به صورت شفاهی بگویید یا اینکه از قابلیت چت در تماس ویدیویی استفاده کنید. همچنین می‌توانید انگشت اشاره خود را به علامت «یک دقیقه» بالا بگیرید و بعد از خاموش کردن ویدیو، تماس را ترک کرده و برگردید.

تنظیم نکردن درست زاویه دوربین

اگرچه محل تعبیه وبکم‌ها به گونه‌ای است که در مقابل چهره فرد قرار می‌گیرند، اما اگر ارتقاع دستگاه کم باشد و دوربین پایین‌تر از صورت فرد قرار گیرد، افراد گروه چیزی جز سوراخ بینی وی را نخواهند دید. بنابراین، بهترین راهکار قرار دادن چند کتاب یا هر وسیله دیگری زیر لپتاپ یا دوربین است تا توان ارتقاع آن را به گونه‌ای تنظیم کرد که درست در مقابل چشمان کاربر قرار گیرد.

استفاده از قابلیت‌های جدید برای اولین بار در تماس‌های ویدیویی رسمی

بی‌تردید هرچه بیشتر با اپلیکیشن‌های ویدیوکنفرانس کار کنید، قابلیت‌های بیشتری از آن را کشف خواهید کرد. اما این دلیل نمی‌شود که بخواهید قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی را که برای اولین بار کشف می‌کنید، در تماس‌های ویدیویی رسمی‌و گروهی با همکارانتان تست کنید. توصیه می‌شود که استفاده از این قابلیت‌ها را با یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیکتان آزمایش کنید.

منبع
سی‌نت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا