تکنولوژی

آینده کپی و پیست را در این ویدیوی واقعیت افزوده ببینید

تصور دنیای دیجیتال بدون کپی و پیست تقریبا غیرممکن است. قابلیتی کاربردی که اگرچه اهمیت آن به چشم نمی‌آید، اما نقشی انکارناپذیر را در تعاملات روزمره انسان‌ها با فضای دیجیتال ایفا می‌کند.

 

اخیرا شخصی به نام Cyril Diagne که در زمینه طراحی و برنامه‌نویسی تبحر خاصی دارد و هم‌اکنون در آزمایشگاه هنر و فرهنگ گوگل در شهر پاریس مشغول به کار است، ویدیویی را در فضای وب منتشر شده که در آن، اشیاء از دنیای واقعی به محیط نرم‌افزار فوتوشاپ در یک کامپیوتر مک منتقل می‌شوند. قابلیتی که به لطف فناوری واقعیت افزوده میسر شده و شگفتی همگان را به دنبال داشته است.

در این ویدیو می‌بینیم که قابلتی کپی و پیست با کمک پیشرفت‌هایی که در زمینه یادگیری ماشینی حاصل شده، میسر شده است. این طراح و برنامه‌نویس با ارسال پستی در توییتر نوشت ابزار مخفی در این کار، BASNet است؛ ابزاری که برای تشخیص اشیای برجسته و حذف پس‌زمینه طراحی شده است.

این نرم‌افزار همانند قابلیت Lasso Magnetic در فوتوشاپ قادر به شناسایی و تشخیص لبه‌های یک شی فیزیکی است و می‌تواند بسیار دقیق و با ظرافت بالا، شی مدنظر را از محیط پیرامون آن جدا کند. وی در این باره می‌گوید: نمونه اولیه این دستاورد قادر است با کمک دوربین گوشی هوشمند، اشیا را از محیط اطراف شما استخراج و آن را مستقیما در فوتوشاپ پیست کند. به لطف فناوری ردیابی تصاویر OpenCV SIFT، این اپلیکیشن که تحت عنوان AR Cut & Paste نامگذاری شده، قادر به شناسایی نقطه‌ای است که گوشی به سمت آن گرفته شده شده است. این کار، بخشی از کارهایی بوده که من در روزهای پایان هفته انجام می‌دادم تا بیشتر با نحوه کار یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی آشنا شوم و بتوانم راهی را پیدا کنم که از طریق آن، تعاملات دیجیتال را طبیعی‌تر برقرار کنم.

در ویدیویی که توسط این کاربر منتشر شد، از یک گوشی اندرویدی و همچنین یک دستگاه مک بوک پرو برای نشان دادن فرآیند کپی و پیست بهره گرفته شد. به گفته Diagne، در اینجا هرگز از ARKit یا ARCode گوگل استفاده نشد، اما شاید در آینده بتوان با کمک این دو، کارهای خارق‌العاده‌ای را ترتیب داد.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا