خودروخودرو الکتریکی

فروش خودروی تسلا مدل اس واگن با قیمت 200 هزار دلار آغاز شد

عرضه خودروی الکتریکی تسلا مدل اس واگن با قیمتی فراتر از انتظارات کاربران یعنی 200 هزار دلار شروع شد.

چند سال پیش، چند شرکت اروپایی، تولید نسخه واگن خودروی الکتریکی مدل اس را آغاز کردند که با استقبال خریداران مواجه شد و فروش بالایی را نیز در بازار خودروها تجربه کرد. یکی از پروژه‌های ساخت نسخه واگن از خودروی مدل اس، توسط کلکسیونری هلندی به نام Floris de Raadt دنبال می‌شد. وی سعی داشت تا خودروی مدل اس پی85  خود را به یک خودروی به اصطلاح Shooting Brake تبدیل کند.

او به شرکت RemetzCar که در زمینه تغییر و تبدیل خودروهای الکتریکی مدل اس به خودروهای حمل جسد برای بیمارستان‌ها، تبحر خاصی داشت، سفارش داد تا مدل مدنظر وی را تولید کنند. شباهات‌های میان این خودر و همچنین طراحی مدل واگن خودروی مدل اس سبب شد تا RemetzCar، کار سختی را پیش رو نداشته باشد.

حال بعد از اتمام فرآیند طراحی و ساخت، فروش خودروی تسلا مدل اس واگن با قیمت 200 هزار که تقریبا دوبرابر مدل اصلی تلاس مدل اس است، آغاز شده است. از جمله مشخصات این محصول می‌توان به باتری 85 کیلووات ساعتی، برخورداری از فناوری درگاه شارژ Type2، توان 422 اسب بخار، گشتاور 600 نیوتن متر، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، برخورداری از سیستم تعلیق هوا، تایرهای 21 اینچی توربین، سانروف پانارومای شرکتی، سیستم دیفرانسیل عقب، صندلی‌هایی با پوشش چرم و بدنه آلومینیومی‌اشاره کرد.

فروش خودروی تسلا مدل اس واگن با قیمت 200 هزار دلار آغاز شد

اگرچه قیمت 200 هزار دلار برای خودروی مدل اس واگن، رقم بالایی محسوب می‌شود و هر کسی توان خرید آن را ندارد، اما در طراحی این خودرو ظرافت و هنر بالایی بکار رفته و آن را به یکی از چشم‌نوازترین مدل‌های واگن در بازار تبدیل کرده است.

فروش خودروی تسلا مدل اس واگن با قیمت 200 هزار دلار آغاز شد

البته سوالی که برای علاقه‌مندان بوجود آمده این است که آیا این اقدام، تسلا را به عرضه نسخه واگن مدل اس که توسط مهندسان این شرکت طراحی شده‌ باشند، سوق خواهد داد یا خیر.

فروش خودروی تسلا مدل اس واگن با قیمت 200 هزار دلار آغاز شد

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا