ایلان ماسک

ایلان ماسک: دستور ماندن در خانه‌ها اقدامی ‌فاشیستی است

ایلان ماسک، مرد بلندپرواز دنیای فناوری، سیاست وادار کردن مردم به ماندن در خانه‌ها‌ در خلیج سان فرانسیسکو و همچنین دیگر ایالت‌ها‌ در آمریکا را اقداماتی فاشیستی خواند که مردم را از حق آزادی‌شان منع می‌کند.

اظهارات ایلان ماسک در ارتباطی ویدیویی مربوط به ارائه گزارش عملکرد مالی این شرکت مطرح شد. وی اخیرا نیز به دلیل انتشار پست‌ها‌یی در توییتر خطاب به دونالد ترامپ که نوشته بود «آمریکا را آزاد کنید»، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته بود.

از آنجایی که محدودیت‌ها‌ و سیاست ماندن در خانه در سان فرانسیسکو تا 31 ماه مه تمدید شده، خشم ایلان ماسک را بدنبال داشت. وی در این ویدیو عنوان کرد: از اینکه نمی‌توانیم روند تولیدات خود را در خلیج سان فرانسیسکو شروع کنیم، بسیار نگرانیم و این مسئله برای ما تهدیدی جدید محسوب می‌شود.

وی افزود: تمدید طرح ماندن در خانه یا همان زندانی کردن اجباری مردم در خانه‌هایشان، در تضاد با حقوق قانونی آن‌ها‌ست و به اعتقاد من، این اقدامات نقض آزادی مردم به روش‌ها‌یی ترسناک و اشتباه است. درواقع، چرا نباید مردم به آمریکا بیایند و این کشور را بسازند. اگر کسی می‌خواهد در خانه بماند، مشکلی ندارد. باید تصمیم به عهده خود مردم باشد، اما اینکه بگوییم اگر از خانه بیرون بیایند، بازداشت می‌شوند، این اقدام فاشیستی است و دموکراتیک نیست. این مساله ضد آزادی است، آزادی مردم را به آن‌ها‌ برگردانید.

کارخانه اصلی شرکت تسلا در فرمونت کالیفرنیا واقع شده که در پی تشدید سیاست‌ها‌ی جلوگیری از شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها، محبور شد تا علاوه بر این کارخانه، خط تولید پنل‌ها‌ی خورشیدی خود را نیز که در شهر بوفالو واقع شده، متوقف کند.

با این حال، تسلا در طی هفته‌ها‌ی اخیر، چندین بار از این قانونی سرپیچی کرد و از برخی کارکنان خود خواست تا به محل کار خود برگردند. ناگفته نماند باوجود اینکه فرماندار ایالت نوادا از همگان خواست تا کسب‌وکارهای غیرضروری را تعطیل کنند، اما فعالیت کارخانه گیگافکتوری تسلا همچنان طبق روال قبل دنبال می‌شود. ماسک در این ارتباط ویدیو عنوان کرد که ویروس کرونا برای شرکتی همانند تسلا مشکل جدی را بوجود نخواهد آورد، اما شرکت‌ها‌ی کوچک‌تر قطعا با آسیب جدی مواجه خواهند شد.

منبع
سی‌نت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا