تکنولوژیگوگل

ویژگی مورد انتظار کاربران «ویز» بزودی به این اپلیکیشن اضافه می‌شود

این ویژگی به کاربر می‌گوید در کدام لاین قرار بگیرد

اگرچه این روزها و به دلیل همه‌‎گیری ویروس کرونا میزان رانندگی‌ها‌ به حداقل رسیده و طبق اطلاعات حاصل از نقشه‌ها‌ی گوگل و اپل، تردد و تجمع‌ها‌ در پی سخت‌گیری دولت‌ها‌ در این زمینه به طور محسوسی کاهش یافته، اما اپلیکیشن‌ها‌ی ناوبری و مسیریابی همچنان می‌توانند در این روزها کاربردی باشند.

چندی پیش شرکت ویز (Waze) ویژگی‌ها‌ و قابلیت‌ها‌ی جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده که اطلاعاتی با ویروس کرونا را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اما اخیرا اطلاعات جدیدی از این اپلیکیشن متعلق به گوگل به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد ویز در حال اضافه کردن قابلیتی است که نبود آن به خوبی احساس می‌شد و کاربران بی‌صبرانه منتظر ورود آن به این اپلیکیشن بودند.

این قابلیت تحت عنوان Lane Guidance شناخته می‌شود و برای موقعیت‌ها‌یی که کاربر آشنایی چندانی به جاده‌ها‌ ندارد به وی کمک می‌کند تا با تغییر لاین حرکتی در خیابان، راحت‌تر از آن خارج شود. این قابلیت در قالب علائم گرافیکی در قسمت بالایی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و لاینی که می‌بایست کاربر در آن حرکت کند، به صورت برجسته یا‌ها‌یلات درمی‌آید.

طبق گزارش منتشر شده، این قابلیت حدود 500 متر مانده به محل دور زدن و یک کیلومتر مانده به خروجی بزرگراه در بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

در حال حاضر، این قابلیت در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد و گفته می‌شود طی روزهای آتی برای کاربران برخی از کشورها قابل استفاده خواهد بود. به نظر می‌رسد که Lane Guidance طی چند هفته آتی در دسترس تمامی‌کاربران ویز در سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

ویژگی مورد انتظار کاربران «ویز» بالاخره به این اپلیکیشن اضافه شد

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا