خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی پولستار 2 ؛ زنگ خطر برای تسلا به صدا درآمد

شرکت پولستار (Polestar) در سال گذشته میلادی از خودروی جدید و تمام الکتریکی خود به نام پولستار 2 رونمایی کرد. یک سدان امروزی که تمامی ‌انرژی مورد نیاز برای حرکت آن از طریق پیشرانه الکتریکی تامین می‌شود.

در حال حاضر، شرکت‌های ولوو و جیلی، صاحبان اصلی این برند سوئدی هستند. این شرکت در ماه گذشته، تولید خودروی پولستار 2 را در کشور چین آغاز کرد و قرار است در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی به دست خریداران برسد.

پولستار به تازگی قیمت این خودروی الکتریکی را برابر با 59 هزار و 900 دلار تعیین کرد که از این حیث، بین خودروهای تسلا مدل 3 و تسلا مدل اس قرار می‌گیرد و می‌تواند رقیبی جدید و البته چالش‌برانگیز برای این شرکت خودروساز آمریکایی باشد.

خودروی الکتریکی پولستار 2 به قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدرنی مجهز شده و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل و با پرداخت هزینه‌ای بیشتر، تغییراتی را در برخی از قسمت همانند پوشش چرم داخل کابین، رینگ‌ها و غیره اعمال کنند.

در خصوص مشخصات فنی پولستار 2 نیز باید گفت که این خودرو از طراحی آینده‌نگرانه و استایلی جذاب بهره می‌برد. در این خودرو از معماری ماژولار شرکت ولوو استفاده شده و بسیاری از مشخصات آن با انچه در مدل الکتریکی ولوو ایکس 40 ریچارج بکار رفته، برابری می‌کند.

پولستار 2 به یک باتری لیتیوم یونی 78 کیلوواتی و دو موتور الکتریکی مجهز شده که قادرند توانی معادل 408 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متری را به ارمغان آورند. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو بتواند با یک بار شارژ، مسافتی حدود 442 کیلومتر را بپیماید. صفر تا صد پولستار 2 نیز زیر 5 ثانیه عنوان شده است.

پولستار 2

از دیگر ویژهای این خودروی الکتریکی می‌توان به برخورداری از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌مجهز به اندروید و قابلیت‌های تحت پشتیبانی گوگل اشاره کرد. در این خودرو از سیستم تشخصی صدا استفاده شده که امکان کنترل صوتی برخی امکانات خودرو را برای راننده فراهم می‌کند.

اگرچه هنوز زمان دقیقی برای عرضه پلوستار 2 عنوان نشده اما اگر ویروس کرونا اجازه دهد و خللی را در فرآیند تولید آن بوجود نیاورد، در اواخر تابستان شاهد عرضه این خودروی الکتریکی به بازار خواهیم بود.

پولستار 2

منبع
Newslanded

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا