شبکه‌های اجتماعی

قابلیت جدید اینستاگرام مخصوص اکانت افراد فوت شده

اینستاگرام قصد دارد قابلیت به خصوصی به سرویس خود اضافه کند که در آن به احترام افراد درگذشته به دلیل یبیماری کرونا، اکانت‌های آنها را متمایز کرده تا بتوان یاد و خاطره آنها را زنده نگه داشت.

در این قابلیت یک بنر با عنوان «یادآوری»(Remembering) در زیر نام کاربری فرد فوت شده پدیدار می‌شود.

لیزا کرنشاو، سخنگوی اینستاگرام در گفتگویی با وبسایت BuzzFeed می‌گوید:«  مدتی می‌شود که به روی چند به روز رسانی‌ جدید کار می‌کنیم، اما تمرکز بیشتری به روی این قابلیت به خصوص اعمال کرده ‌ایم و توسعه آن را در اولویت گذاشته‌ایم زیرا در شرایط کنونی دنیا، به نظر ما چنین قابلیتی می‌تواند در در این شرایط سخت به کمک اعضای جامعه بیاید.»

این قابلیت جدید اولین بار توسط یک محقق به نام Jane Manchun Wong شناسایی شد. این فرد قبلا نیز پرده از راز چندین قابلیت معرفی نشده دیگر در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی برداشته بود.

قابلیت جدید اکانت یادبود، اولین بار توسط یک محقق به نام Jane Manchun Wong شناسایی شد.

جزئیات این قابلیت جدید مانند زمان عرضه رسمی و دیگر اطلاعات، هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر، اعضای خانواده فرد متوفی می‌توانند از اینستاگرام درخواست کنند که اکانت شخص فوت شده را به شکل صفحه مخصوص یادبود بازماندگان نمایش دهد. با این کار، اکانت فرد نه حذف می‌شود و نه امکان تغییر در آن وجود خواهد داشت و همچنین هیچ شخص دیگری حتی با وجود داشتن رمز ورود نیز نمی‌تواند وارد آن شود.

یک اکانت یادبود، در قسمت Explore  دیده نخواهد شد اما دوستان فرد همچنان می‌توانند به آن اکانت دایرکت یا پیغام خصوصی ارسال کنند( اگرچه این پیغام‌ها هرگز خوانده نخواهد شد.)

در قابلیت جدید اینستاگرام، بنر «یادبود» به اکانت‌های مدنظر اضافه می‌شود. این بنر علامتی است که دیگر کاربران بفهمند فرد صاحب اکانت فوت شده است و اکانتش به مناسبت یادبود آن فرد باقی مانده است.

مدیریت اکانت کاربران فوت شده، مدت‌هاست که از دلمشغولی‌های مسئولین شبکه‌های اجتماعی است.

فیس بوک سال‌هاست که قابلیت اکانت یادبود را به سرویس خود اضافه کرده است. از سال 2015 کاربران این امکان را دارند که شخص قابل اطمینانی را به عنوان وارث اکانت خود به فیس بوک معرفی کنند. فیس بوک از آن زمان تا به امروز، این قابلیت را توسعه داده است. البته اوایل معرفی این قابلیت، بسیاری از کاربران با انتشار خبر دروغین مرگ خود، دوستان خود را سر کار می‌گذاشتند اما حالا باید برای اثبات واقعه مرگ کاربر، اسناد و مدارک بیشتری به این شرکت ارائه کرد.

نوامبر سال گذشته، توییتر اعلام کرد که تصمیم دارد اکانت کاربران غیر فعال را در اروپا حذف کند تا نام کاربری مورد استفاده شده آن فرد، آزاد گردد. اما نگرانی‌هایی ایجاد شد مبنی بر اینکه با این کار، اکانت افراد فوت شده نیز حذف می‌شود که ممکن است برای بازماندگان آن فرد آزاردهنده باشد و به همین دلیل توییتر این ایده را کنار گذاشت.

توییتر بعدا اعلام کرد تا زمانی که ابزاری تولید شود که بتواند اکانت‌های یادبود افراد فوت شده را جداسازی کند، ایده فوق الذکر عملی نخواهد شد.

روز سه شنبه سخنگوی توییتر در مصاحبه‌ای با وبسایت BuzzFeed News اعلام کرد که توییتر فعلا برای اجرایی شدن این طرح، برنامه‌ای ندارد.

منبع: بازفید نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا