تکنولوژی

خوانش امواج مغزی برای استخراج ارز دیجیتال

ثبت پتنت جدیدی از مایکروسافت

مایکروسافت روش جدیدی از تولید رمز ارز، ارز مجازی یا کریپتو کارنسی معرفی کرده که در آن با استفاده از امواج مغزی و دیگر داده‌های بیومتریک انسان، امکان استخراج ارز دیجیتال فراهم می‌شود.

شرکت مایکروسافت، پتنت جدیدی معرفی کرده که« سیستم کریپتوکارنسی با استفاده از داده‌های مربوط به فعالیت‌های بدنی» نام دارد. در توضیح این پتنت اعلام شده که چطور می‌توان با اتصال سنسور به قسمت‌های مختلف بدن انسان، ارز دیجیتال استخراج کرد.

استخراج رمز ارزهایی مثل بیت‌کوین در حالت معمول، قدرت پردازشی کامپیوتری بسیار بالا نیاز دارد که بتواند محسابات پیچیده ریاضی انجام دهد.

پتنت مایکروسافت به عنوان گزینه جایگزینی برای استخراج رمز ارز یا کریپتوکارنسی معرفی شده، راهکاری که از طریق نظارت بر فعالیت‌های بدن انسان انجام می‌پذیرد و نتیجه  توسط سنسورهای بیومتریک، دریافت و پردازش می‌شود.

به عنوان مثال، یک موج مغزی یا حرارت بدن که ازیک فرد، هنگام انجام فعالیت به خصوصی متساعد می‌شود، مثلا هنگام تماشای یک تبلیغ با استفاده از سرویس اینترنتی به خصوص. این شرایط، برای فرآیند استخراج رمز ارز به عنوان پیش فرض معرفی شده است.

در توضیح این پتنت آمده است:« به جای نیاز به فعالیت‌های پیچیده محاسباتی که در سیستم‌های معمول استخراج کریپتوکارنسی وجود دارد، داده‌هایی که توسط بدن انسان تولید می‌شود مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع انسان با انجام این فعالیت‌ها، همان فرآیندهای پردازشی پیچیده را انجام داده است. مغز یک انسان می‌تواند چندین فرآیند پیچیده پردازشی را بدون آگاهی فرد، انجام دهد.»

در این سیستم جدید ماینینگ یا استخراج رمز ارز، تعبیه چندین سنسور به روی بدن فرد لازم است تا فعالیت‌هایی که برای پردازش مورد نیاز است، دریافت شود.

از جمله  سنسورهایی که می‌توان استفاده کرد عبارت‌اند از اسکنرهای MRI، دوربین‌های حرارتی و سنسورهای ضربان قلب سنج و اینفرارد.

جدای از امواج مغزی و حرارت بدن، دیگر فعالیت‌هایی که می‌توان مورد استفاده قرار داد، «جریان مایعات بدن» و «حرکات و فعالیت ارگان‌ها» است.

در این پتنت، 28 فعالیت مختلف  برای استخراج رمز ارز توسط این سیستم، معرفی شده است. مثلا فعالیت‌هایی مانند گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، ارتباط با چت بوت‌های هوش مصنوعی یا سر زدن به وب سایت‌های اینترنتی.

در این پتنت اشاره نشده که کدام رمز ارزها از طریق این سیستم قابل استخراج است. اما از آنجاییکه برای این سیستم، بلاک‌چین به خصوصی طراحی و تعریف شده، احتمالا شبکه پرداخت دیجیتالی مخصوص به خود را نیز می‌طلبد.

منبع: ایندیپندنت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا