سامسونگ

سامسونگ به دنبال ساخت سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی

سامسونگ که این روزها به عنوان یکی از بازیگران اصلی در عرصه طراحی و ساخت سنسورهای دوربین به شمار ‌می‌رود، از تصمیم خود برای تولید سنسوری 600 مگاپیکسلی خبر داد.

این شرکت پیشتر نیز سابقه تولید اولین سنسور 64 و همچنین 108 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند را در کارنامه دارد. حال یانگین پارک، مدیر تیم کسب‌وکار سنسورهای سامسونگ با انتشار مطلبی در وب‌سایت سامسونگ اعلام کرد که تیم تحت هوایت وی عزم خود را برای تولید سنسورهایی 600 مگاپیکسلی که قادر به ثبت جزییاتی فراتر از چشم انسان است، جزم کرده است.

به گفته پارک، چشم انسان با سنسوری مجهز به رزولوشن 500 مگاپیکسلی برابری ‌می‌کند. حال سامسونگ قصد دارد تا سنسوری با قدرتی بالاتر از این تولید کند و از آن در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار دهد. در حال حاضر، دوربین گلکسی اس20 اولترا که به سنسور ایزوسل برایت HM1 و همچنین دوربین شیائو‌می‌‌می‌نوت 10 که به سنسور ایزوسل برایت HMX مجهز شده، قادر به ثبت عکس‌هایی با رزولوشن 108 مگاپیکسلی هستند.

اگرچه سنسور 600 مگاپیکسلی ‌می‌تواند عملکرد مورد انتظار را به ارمغان آورد، اما قطعا برای گوشی‌های هوشمند امروزی مناسب نخواهند بود و از این رو، تولیدکنندگان با چالشی جدید در این زمینه مواجه خواهند شد.

با این حال، یکی از راهکارها کاهش اندازه پیکسل است (سنسورهای HM1 و HMX به سنسورهای 0.8 میکرومتری مجهزند). البته هنوز مشخص نیست که چه زمانی این سنسور و فناوری آن، آماده عرضه خواهد بود اما باید منتظر ماند و دید که آیا گوشی‌های جدید ‌می‌توانند این سنسور را در خود جای دهند یا خیر.

 

منبع
GSMArena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا