ایران

صباایده، کافه‌بازار، تپسی و دیجی‌کالا تا شش ماه آینده وارد بورس می‌شوند

چهار شرکت صبا ایده ، کافه بازار، تپسی و دیجی‌کالا تا شش ماه آینده وارد بورس می‌شوند. این را امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات در گفت و گو با آی تی ایران تایید می‌کند.

ناظمی می‌گوید: جلسات مختلفی طی هفته‌های اخیر برای ورود چند شرکت استارتاپی به بازار سرمایه در جریان است که در صورت این اتفاق شاهد تغییرات بزرگی در اکوسیستم خواهیم بود.

به گفته ناظمی فعلا حضور چهار شرکت صبا ایده، کافه بازار ( فعلا فقط خود شرکت کافه بازار و نه مجموعه هزاردستان)، تپسی و دیجی‌کالا در بورس قطعی شده اما جزییات در حال نهایی شدن است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات  به سه سناریو برای حضور شرکتها در بازار سرمایه اشاره می‌کند که شامل 1-  حضور در بورس اصلی، 2- تابلوی مستقل و 3 – فرابورس است.

مدیرعامل فرابورس نیز چندی قبل از احتمال حضور سه شرکت در فرابورس خبر داده بود.

حالا اما به گفته ناظمی نمایندگان چند وزارتخانه و نهاد  ازجمله وزارت ارتباطات، مجمع تشخیص مصلحت و صندوق نوآوری شکوفایی با هماهنگی رییس جدید بورس در تدارک و آماده سازی ورود نخستین شرکتهای استارتاپی به بازار سرمایه هستند.

به همین منظور و برای تسریع دراین موضوع احتمالا یک عضو از نهادهایی که به دنبال کمک به ورود استارتاپ‌ها هستند در هیات پذیرش حضور خواهد داشت.

وی پیش‌بینی کرد که مراحل ورود اولیه و عرضه سهام تا کمتر از شش ماه آینده نهایی شود.

همچنین علی آقا  محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز درگفت وگی تلویزیونی با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است درآمدها دیگر فقط در ارز و طلا نیست الان به سمت شرکتهای آی تی آمده که ممکن است دارایی (فیزیکی) زیادی نداشته باشند اما بر مغز و فکر و هوش تمرکز دارند و ما امیدواریم در زمان کوتاهی این شرکتها را د ربورس داشته باشیم تا مردم تجربه کنند که سود بالای بورسی از کجا حاصل می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا