اپلگوگلموبایل

5 ویژگی بارز اندروید که می‌بایست به گوشی‌های آیفون اضافه شوند

اپل در طی سال‌های اخیر، قابلیت‌های زیادی را به لطف دانش و خلاقیت مهندسان خود در دل سیستم عامل آی او اس تعبیه کرده و به جرات می‌توان گفت که تقریبا در همه نسخه‌های جدید این پلتفرم، شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید بوده‌ایم.

با این حال، به نظر می‌رسد که اپل تاکنون نتوانسته آنچنان که باید و شاید، در شخصی‌سازی گوشی‌های آیفون موفق عمل کند و قابلیت‌هایی مطابق با خواسته کاربران را در اختیارشان قرار دهد؛ کاری که گوگل و اندروید در آن بسیار موفق عمل کردند.

اما شاید اپل در نسخه جدید آی او اس 14، سنت‌شکنی کند و به انتظار چندین ساله طرفداران برند خود پایان دهد. گواه این ادعا، اطلاعات جدیدی است که از این نسخه به بیرون درز کرده و نشان می‌دهد که مهندسان اپل در حال ارزیابی امکان اضافه کردن قابلیت‌های جدید به هوم اسکرین گوشی‌های آیفون هستند که از جمله این موارد می‌توان به استفاده از ویجت‌ها اشاره کرد.

اما جدای از این، ویژگی‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که امروزه در گوشی‌های اندرویدی مشاهده می‌شوند و کاربران آی او اس، در انتظار اضافه شدن آن‌ها به دستگاه‌های خود هستند. در ادامه قصد داریم تا به پنج مورد از این ویژگی‌ها کنیم.

نمایشگر همیشه روشن

چند سالیست که قابلیتی تحت عنوان Always-On Display یا همان نمایشگر همیشه روشن به سیستم عامل اندروید اضافه شده است. در ابتدا تنها برای چک کردن اعلانات، زمان و تاریخ مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما اکنون کاربران می‌توانند از قابلیت به منظور نمایش گیف‌ها، مشاهده برنامه‌ریزی‌های خود و یا حتی  تغییر آهنگ در حال پخش نیز استفاده کنند.

5 ویژگی بارز اندروید که می‌بایست به گوشی‌های آیفون اضافه شوند

جالب اینجاست که همه این کارها را می‌تواند بدون روشن کردن صفحه نمایش انجام داد و به تبع، شارژ باتری را حفظ کرد. اپل در سال گذشته، این قابلیت را تنها در اپل واچ سری 5 تعبیه کرد و بدلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، فقط این دستگاه مجهز به نمایشگر همیشه روشن عرضه شد.

درگاه USB-C

اگرچه این قابلیت را نمی‌توان جزو ویژگی‌های نرم‌افزاری قلمداد کرد، اما کمتر کاربر آیفونی را می‌توان پیدا کرد که خواهان اضافه شدن درگاه USB-C به گوشی خود نباشد. در حال حاضر، برخی از دستگاه‌های اپل همانند آیپد پرو و تمامی‌مک بوک‌ها به این درگاه پیشرفته مجهزاند و اکنون دیگر وقت آن رسیده تا شاهد تعبیه آن در نسل جدید گوشی‌های آیفون باشیم.

5 ویژگی بارز اندروید که می‌بایست به گوشی‌های آیفون اضافه شوند

درگاه USB-C امکان ارتباط میان گوشی‌های آیفون با سایر دستگاه‌ها را فراهم می‌کند، کاری که این روزها بسیاری از گوشی‌های اندرویدی قادر به انجام آن هستند. اما متاسفانه با توجه به تصاویری که از نمونه‌های اولیه آیفون 12 فاش شده، بعید به نظر می‌رسد که شاهد اضافه شدن این درگاه به گوشی‌های امسال باشیم. از طرفی دیگر، اپل در زمینه فناوری شارژ وایرلس نیز جزو پیشگامان است و به همین دلیل، شاهد هرگز این خواسته محقق نشود.

بخش «کنترل سنتر» بهتر

بخش کنترل سنتر (Control Center) در گوشی‌های آیفون بسیار هوشمندانه طراحی شده و کاربران با سوآیپ کردن از قسمت پایینی (یا بالایی) نمایشگر به جهت مخالف، می‌توانند به ویژگی و ابزارهای متعدد موجود در آن دسترسی داشته باشند.

5 ویژگی بارز اندروید که می‌بایست به گوشی‌های آیفون اضافه شوند

با وجود اینکه در اندروید، چنین طراحی حرفه‌ای را شاهد نیستیم اما قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در گوشی‌های اندرویدی، با سوآیپ کردن به پایین، دو صفحه حاوی میانبرها و عملکردهای مختلف نمایان خواهند شد که امکان تنظیم و ویرایش آن نیز برای کاربران فراهم شده است. حتی می‌توان از این قسمت به بخش تنظیمات دستگاه نیز وارد شد که می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. از این رو، انتظار می‌رود که چنین امکاناتی را در نسخه جدید سیستم عامل آی او اس نیز ببینیم.

هوم اسکرین با قابلیت شخصی‌سازی

شاید یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران آیفون، امکان شخصی‌سازی کردن هوم اسکرین گوشی‌هایشان باشد. اگرچه اضافه شدن ویجت‌ها می‌تواند تا حدی، آیفونی‌ها را به تحقق خواسته‌شان نزدیک کند، اما در اندروید همه چیز فرق می‌کند. کاربران این سیستم عامل می‌توانند هر بلایی را که می‌خواهند سر هوم اسکرین خود در بیاورند و حتی برخی‌ها از شلوغ و مبهم بودن آن لذت می‌برند.

5 ویژگی بارز اندروید که می‌بایست به گوشی‌های آیفون اضافه شوند

علاوه براین، در اندرویدی قابلیتی به نام کشوی اپلیکیشن‌ها وجود دارد که کاربر می‌تواند تمامی‌اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی دستگاه را در آن مشاهده کند. همچنین، کاربر می‌تواند تنها اپلیکیشن‌های پرکاربرد را به هوم اسکرین اضافه کند و مابقی را در کشوی اپلیکیشن‌های خود نگه دارد.

اگرچه اپل اخیرا اقداماتی را از قبیل نمایش لیستی اپلیکیشن‌ها یا مشاهده اپلیکیشن‌های اخیرا بازشده و یا اپلیکیشن‌های پیشنهادی توسط سیری را به سیستم عامل خود اضافه کرده، اما می‌تواند بیش از این‌ها در قسمت مانور دهد.

حالت اسپلیت اسکرین برای اجرای چند کار

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌ها در سیستم عامل اندروید، قابلیت اسپلیت اسکرین نام دارد که از آن به عنوان چند پنجره‌ای نیز یاد می‌شود و کاربر این امکان را می‌دهد تا به طور همزمان از چند اپلیکیشن استفاده کند. از آنجایی که این روزها بسیاری از کاربران آیفون از عدم امکان اجرای چند کار به طور همزمان در گوشی‌های آیفون خود گله دارند، نیاز به چنین قابلیتی در این دستگاه‌ها به شدت احساس می‌شود.

5 ویژگی بارز اندروید که می‌بایست به گوشی‌های آیفون اضافه شوند

البته چند وقتیست که این قابلیت برای کاربران آیپد او اس فراهم شده و هنوز مشخص نیست که چرا اپل، برای اضافه کردن آن به گوشی‌های آیفون تا به این اندازه، مردد است. شاید اگر این ویژگی‌ها به سیستم عامل آی او اس و گوشی‌های آیفون اضافه شوند، اپل می‌تواند بیش از رضایت علاقه‌مندان خود را جلب و کاربران بیشتری را به خرید گوشی‌های آیفون ترغیب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا