آمازوناپلتکنولوژیگجتگوگلمایکروسافتهوش مصنوعی

بهترین دستیار صوتی برای خانه‌ هوشمند کدام است؟

بهترین دستیار صوتی برای خانه‌ هوشمند کدام است؟ چند سالی است که شرکت‌ها به استفاده از دستیارهای صوتی در دستگاه‌های هوشمند خود روی آورده‌اند و استقبال کاربران نیز شرکت‌ها را به توسعه بیشتر این قابلیت سوق داد.

اکنون در بسیاری از دستگاه‌های هوشمند، دستیارهای صوتی به عنصری جدایی‌ناپذیر تبدیل شده‌اند و به لطف این ویژگی، کاربران می‌توانند کنترل انواع  گجت‌ها و دستگاه‌ها را از طریق فرامین صوتی خود در دست بگیرند. کاری که پیش از این، تنها از طریق نصب اپلیکیشن مربوطه دستگاه در گوشی و اجرای آن ممکن بود.

حال شاید این سوال برایتان به وجود آید که در میان دستگاه‌های صوتی موجود، بهترین گزینه برای کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی کدام است؟ در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم به دستیارهای صوتی که این روزها توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و بهترین گزینه را معرفی کنیم.

 کورتانا – Cortana

بهترین دستیار صوتی برای یک خانه‌ هوشمند کدام است؟

کورتانا به عنوان دستیار صوتی مایکروسافت شناخته می‌شود، اما نمی‌توان آن را به عنوان یک دستیار مناسب برای دستگاه‌های هوشمند خانگی به حساب آورد. متاسفانه مایکروسافت در زمینه دستگاه‌های هوشمند خانگی، حضور فعالی ندارد و قابلیت‌های کورتانا نیز به اکوسیستم مایکروسافت (آفیس 360) محدود می‌شود. در واقع، این دستیار صوتی، به ندرت با دستگاه‌های خانگی سازگاری دارد. بنابراین، نمی‌توان کورتانا انتظار داشت که بتواند به نیازهای شما برای ارتباط با دستگاه‌های هوشمند خانگی به خوبی پاسخ بدهد.

سیری – Siri

بهترین دستیار صوتی برای یک خانه‌ هوشمند کدام است؟

اپل، دستیار صوتی خود موسوم به سیری را به گونه‌ای توسعه داده که علاوه بر ارائه قابلیت‌های متنوع و پشتیبانی کامل از سیستم عامل این شرکت، امکان سازگاری آن با سایر دستگاه‌های هوشمند خانگی را نیز فراهم کرده است. دستگاه‌هایی همچون هوم پاد و دیگر محصولات سازگار با هوم کیت از سیری پشتیبانی می‌کنند.

از جمله قابلیت‌های کلیدی سیری، جستجوی پاسخ سوالات در اینترنت است و می‌تواند اطلاعات بسیار جامع و عمیقی را به نسبت دیگر دستیارهای صوتی همانند گوگل اسیستنت در اختیار کاربران قرار دهد. اما عملکرد سیری در کنترل دستگاه‌هایی که از دایره هوم کیت خارج‌اند، لنگ می‌زند. سیری اپل یارای رقابت با گوگل اسیستنت و آمازون الکسا در پشتیانی از دستگاه‌های هوشمند خانگی متنوع را ندارد. در واقع، با سیری، امکان کنترل دستگاه‌های کمتری را خواهید داشت؛ از این رو، اگر به دنبال در دست گرفتن کنترل دستگاه‌های بیشتری هستید، سیری نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

گوگل اسیستنت – Google Assistant

بهترین دستیار صوتی برای یک خانه‌ هوشمند کدام است؟

با گوگل اسیستنت می‌توانید تقویم خود را مدیریت کنید، پاسخ سوالات خود را دریابید و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین دریافت کنید؛ البته این موضوع چندان هم عجیب نیست چراکه گوگل را پشت خود می‌بیند. این دستیار صوتی در دستگاه‌های Nest Home تعبیه شده و می‌تواند به بسیاری از دستگاه‌های هوشمند خانگی، متصل شود.

پشتیبانی از گوگل اسیستنت به تدریج به دستگاه‌های هوشمندی با برند‌های مختلف اضافه و امکان کنترل آن برای کاربران فراهم شد که البته دستگاه‌های خانواده نست نیز در بین آن‌ها مشاهده می‌شوند و می‌توانند دستگاه‌های هوشمند باکیفیت و مناسبی برای خانه‌ها باشند.

کارایی گوگل اسیستنت بیش از همه، با دستگاه‌های پخش زنده موسیقی و ویدیو به اوج خود می‌رسد و می‌توان این قضیه را در کروم کست‌ها نیز مشاهده کرد. در واقع، این دستیار صوتی عملکرد خوبی را با اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند از خود نشان می‌دهد که البته این عملکرد خوب را نمی‌توان با دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی مشاهده کرد.

الکسا – Alexa

بهترین دستیار صوتی برای یک خانه‌ هوشمند کدام است؟

زمانی که حرف پشتیبانی از دستگاه‌های‌های مختلف هوشمند در منازل به میان می‌آید، هیچ یک از دستیارهای صوتی نمی‌توانند به پای آمازون الکسا برسند. با الکسا می‌توانید کنترل انواع مختلف دستگاه‌ها با برندهای مختلف را از ترموستات‌ها گرفته تا دوربین‌های امنیتی و جاروبرقی و پرینتر و روتر و مایکروویو و غیره.

این یعنی با الکسا می‌توانید خانه‌ای به مراتب هوشمندتر داشته باشید و دستگاه‌های مختلفی را برای این منظور بکار بگیرید. همانند گوگل اسیستنت، آمازون الکسا به بازی‌های مختلفی مجهز شده که می‌توان کودکان را با آن‌ها سرگرم و یا شب‌ها برایشان قصه پخش کرد.

اگرچه شاید در برخی از جنبه‌ها، سایر دستیارهای صوتی عملکردی بهتر از الکسار را از خود نشان دهند، اما در مجموع و با در نظر گرفتن تمامی‌جوانب، انتخاب ما برای بهترین دستیار صوتی، گزینه‌ای نیست جز الکسا.

منبع
idropnews

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا