ویروس کرونا

۸۰ درصد اتاقهای هتل در آمریکا خالی مانده است

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بسیاری از هتل‌ها ورشکست خواهند شد

ابعاد ضربه‌ای که شیوع پاندمی کرونا به صنعت گردشگری زده هنوز قابل محاسبه نیست، تازه ترین آمار حاکی است که درخواست برای ماندن در خانه و کاهش سفر باعث شده که ۸۰ درصد اتاق‌های هتل‌ها در آمریکا خالی باشد.

بر اساس این گزارش تنها ۲۱.۶ درصد اتاقهای هتل در ایالات متحده بین روزهای ۲۹ مارس تا ۴ آوریل دارای مسافر بوده است.

این میزان بر اساس تحلیل‌های شرکت STR  بالغ بر ۶۸ درصد افت نسبت به هفته مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

این همه ماجرا نیست و با توجه به ادامه شرایط ویژه این اعداد بازهم در حال کاهش است.

جزیره Oaho در هاوایی یکی از مهمترین مقاصد گردشگری آمریکایی‌ها بیشترین ضربه را از این وضعیت دریافت کرده به طوری که تنها ۷ درصد اتاق‌های هتل آن توسط مسافران اشغال بوده است. این یعنی ۹۰ درصد کاهش نسبت به سال قبل.

صنعت هتلداری زیر بیشترین فشار قرار دارد مجموعه هتل‌های ماریوت به عنوان مثال به دنبال کاهش رزرو اتاقهایش هزاران نفر از کارکنانش را اخراج کرده است. گروه هتل‌های اینترکانتینانتال که صاحب مجموعه هتل‌های Inn و برند Crown Plaza است نیز گفته میزان اشغالی هتل‌هایش به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

کاهش اشغال اتاقهای هتل تاثیر اصلی را روی کارکنان هتل‌ها خواهد گذاشت یک مطالعه اقتصادی آکسفورد نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از کارکنان هتل‌ها در ایالات‌ مختلف آمریکا شغل خود را به خاطر پاندمی ازدست خواهند داد.

در همین حال برخی کارشناسان نیز پیش‌بینی کرده‌اند بسیاری از هتل‌ها از این وضعیت جان سالم به در نخواهند برد و ورشکست خواهند شد.

ماجرای گردشگری فقط شامل هتل‌ها نمی‌شود تقریبا بخش عمده پروازهای هواپیمایی در جهان متوقف شده و حتی گفته شده برخی از ایرلاین‌ها فضای لازم برای پارک هواپیماهایشان ندارند و فرودگاه اجاره کرده‌اند.

منبع
سی ان ان

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا