تکنولوژی

چگونه در تماس‌های ویدیویی ظاهر بهتری داشته باشیم؟

در طی هفته‌‌ها‌ و ماه‌‌ها‌ی اخیر و به دلیل محدودیت‌‌ها‌یی که در پی شیوع کرونا در جهان اعمال شده، حجم استفاده از تماس‌‌ها‌ی تصویری و ویدیویی به طور محسوسی افزایش یافته است.

در این میان، اپلیکیشن‌‌ها‌ی متعددی قادر به ارائه خدمات تماس تصویری هستند که هرکدام توسط شرکتی خاص طراحی شده‌اند و نقاط ضعف و قوت خاص به خود را دارند. اما جدای از نوع اپلیکیشنی که از آن استفاده ‌می‌کنید، دانستن نکته‌‌ها‌یی در مورد نحوه قرارگرفتن بهتر در مقابل دوربین دستگاه‌‌ها‌ برای برقراری این تماس‌‌ها‌ی تصویری، ‌می‌تواند حس خوبی را به شما القا گند. در ادامه برآنیم تا به چند مورد از اقداماتی که ‌می‌تواند تصویری بهتر از شما را برای مخاطبتان نمایش دهد، اشاره کنیم.

  • تنظیم نور محیط

اول هر چیز، سعی کنید تا از نور محیط به بهترین شکل استفاده کنید. پرده‌‌ها‌ را کنار بزنید و بگذارید نور طبیعی به داخل اتاقتان ورود پیدا کند. هرگز پشت به نور ننشینید، بلکه طوری قرار بگیرید که نور یا در مقابلتان و یا در زاویه 45 درجه‌ای شما باشد.

البته فراموش نکنید که صفحه نمایش دستگاهتان نیز ‌می‌تواند یک منبع دیگری از نور باشد، بنابراین، در موقعیت‌‌ها‌یی که به نور طبیعی دسترسی ندارید، از تنظیم میزان نور صفحه نمایش خود غافل نشوید.

نکته‌هایی برای برقراری بهتر تماس‌های تصویری

  • تنظیم ارتفاع دوربین دستگاه

تنها یک زاویه مطلوب برای دوربین در حین برقراری تماس‌‌ها‌ی تصویری وجود دارد و آن قرار گرفتن در راستای سر و چشمانتان است. اغلب میزهایی که از آن استفاده ‌می‌کنیم، از ارتقاع کمی‌ برخوردارند که در این حالت، دوربین در راستای چشم قرار نمی‌گیرد.

نکته‌هایی برای برقراری بهتر تماس‌های ویدیویی

بنابراین، ‌می‌توانید با قراردادن چند کتاب و یا هر جسم دیگری که به آن دسترسی دارید، ارتفاع دستگاه و دوربین را بالاتر بیاورید.

  • تست ویدیو قبل از شروع تماس تصویری

همیشه قبل از شروع یک تماس تصویری، ابتدا یکبار خود را در تصویری که قرار است از شما نزد مخاطبتان به نمایش درآید، مشاهده کنید.

نکته‌هایی برای برقراری بهتر تماس‌های ویدیویی

در این تست، ‌می‌توانید زاویه قرارگیری، نور، حالت مو و غیره را بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنید. خوشبختانه برخی از اپلیکیشن‌‌ها‌ی تماس‌‌ها‌ی تصویری، چنین امکانی را برای کاربران خود فراهم ‌می‌کنند که ‌می‌توانید از آن‌‌ها‌ بهره بگیرید.

  • پیدا کردن محلی آرام و ساکت و انتخاب بهترین هدفون برای گفتگو

برقراری تماس‌‌ها‌ی تصویری در محیطی آرام و بدون سروصدا، یک مزیت بزرگ محسوب ‌می‌شود. از طرفی دیگر، کیفیت صدایی که از طریق هدفون مخابره ‌می‌شود، بسیار بهتر و بالاتر از صدایی است که از طریق میکروفون داخلی برخی دستگاه‌‌ها‌ منتقل ‌می‌شود.

نکته‌هایی برای برقراری بهتر تماس‌های ویدیویی

بسیاری از اپلیکیشن‌‌ها‌ی ویدیوکنفرانس، ابزار تست کیفیت صدا را در دل خود دارند که ‌می‌توانید از آن‌‌ها‌ استفاده کنید. فراموش نکنید در مواقعی که در حال گوش دادن به صحبت‌‌ها‌ی همکاران ودوستان خود هستید، صدای میکروفون خود را کاملا ببندید.

  • پرهیز از حرکت و جابجا شدن‌‌ها‌ی غیرضروری

بسیاری از افراد ترجیح ‌می‌دهند تا به صورت حضوری با افراد ملاقات و گفتگو کنند. اما در این روزها که چاره‌ای جز نشستن در خانه نداریم، باید به ویدیوکنفرانس عادت کرد. سعی کنید در حین برقراری تماس، سر جای خود بنشینید و از جابجایی‌‌ها‌ی غیرضروری اجتناب کنید.

نکته‌هایی برای برقراری بهتر تماس‌های ویدیویی

این احتمال را نیز در نظر بگیرید که ممکن است ویدیوکنفرانستان تا چند ساعت به طول بیانجامد، بنابراین، یک محل مناسب را برای خود انتخاب کنید که بتوانید راحت باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا