پهپاد

تصاویر پهپادی از دوبی در قرنطینه

شهروندان حتی برای خروج از خانه و خرید مایحتاج نیازمند مجوز پلیس‌اند

قرنطینه دوبی حالا یکی از شهرهای اصلی تجارت خاورمیانه را به شهری سرد و بی روح تبدیل کرده است.

“شاید هیچ وقت بزرگراه شیخ‌زاید را اینطور نمی‌شد تصور کرد “. این بخشی از توضیح اکانت بشیر فوتو فکتوری در اینستاگرام است که معمولا عکسهای پهپادی از شهرهای مختلف به خصوص دوبی را منتشر می‌کند.

دوبی   با قرنطینه سخت‌گیرانه‌ای به خاطر شیوع ویروس کرونا روبه روست و هیچ کس به جز موارد ضروری حق بیرون آمدن از خانه و حتی پیاده‌روی هم ندارد و تمام کسانی که خانه خود را ترک می‌کنند موظف به پوشیدن ماسک و دستکش هستند و افراد در صورت تخطی با جریمه پلیس روبه رو خواهند شد.

افراد در صورت نیاز به  خروج از خانه باید  به صورت آنلاین از پلیس مجوز بگیرند و در هنگام دریافت مجوز باید دلیل خروج، مدت زمان و مشخصات فردی خود را اعلام کنند. در صورت تخطی افراد به دادگاه معرفی می‌شوند.

بر اساس گزارش CNBC به گفته یکی از شهروندان حتی برای خرید مایحتاج مردم باید از پلیس مجوز بگیرند.

این قوانین فعلا در دوبی اجرا می‌شود و ابوظبی و دیگر نقاط امارات فعلا این قوانین سخت‌گیرانه قرنطینه را به اجرا نگذاشته‌اند.

از دو هفته قبل نیز هواپیمایی امارات که بزرگترین ناوگان هوایی جهان را در اختیار دارد تمامی پروازهایش را به سراسر جهان متوقف کرد.

تاکنون ۲۰۷۶ نفر در امارات به بیماری COVID-19 مبتلا شده‌اند که از این میان ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به رغم اینکه ممکن است چنین مدلی از قرنطینه عجیب و باورنکردنی به نظر برسد اما متخصصان عقیده دارند که این مدل جواب می‌دهد. پوفسور دال فیشر متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه سنگاپور می‌گوید: وقتی شما مردم را در خانه‌شان حبس می‌کنید طبیعی است ویروس امکان انتقال به فرد دیگری پیدا نمی‌کند.

با این حال به گفته او سیاست جداسازی و قرنطینه در درازمدت جوابگو نیست و این سیاست حتما باید با آزمایش  ( تست ) موارد مشکوک و قرنطینه افراد بیمار همراه شود.

تصاویر دوبی خالی و خلوت را ببینید:‌

در همین حال دوبی نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر جهان با کمبود ماسک و دستکش روبه روست و در اغلب فروشگاه‌ها و داروخانه‌های این شهر ماسک پیدا نمی‌شود.

مقامات این شهر گفته‌اند که  از نبود ماسک مطلع‌اند و شهروندان می‌توانند از ماسک‌های پارچه‌ای دست ساز استفاده کنند.

فریدالحسینی سخنگوی وزارت بهداشت دولت امارات گفته است که کسانی که ماسک پیدا نمی‌کنند از ماسک‌های دست ساز پارچه‌ای استفاده کنند و مطمئن شوند که مرتب آن را شست و شو می‌دهند.

وی می‌گوید: وقتی من ماسک می‌پوشم از شما محافظت می‌کنم و وقتی شما ماسک می‌زنید از من محافظت می‌کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا